Bart Kuiper VEA Legend 2015

Na Giep Franzen, Albert Winninghoff, Paul Meijer, Pietro Tramontin, Frank Pels, Hans van Dijk, Béla Stamenkovits, Tejo Hollander, Lucas Mees, Cor den Boer en Diederick Koopal, heeft Bart Kuiper een plek gekregen in de VEA Hall of Fame.
Bart Kuiper startte, na 10 jaar bij Ogilvy & Mather te hebben gewerkt, in 1985 het bureau Kuiper & Schouten. Na 12 jaar verkocht hij zijn bureau aan Lowe, om vervolgens het succesvolle bureau Leukwerkt Worldwide op te richten. Kuiper is de man achter de campagnes van WC Eend, Hak, Mora, Melkunie (koeien), Bovag (Beun de Haas), Duyvis (met Gerard Cox), RVS (‘Ik durf het bijna niet te vragen’) en talloze andere memorable campagnes. Hij ontving de onderscheiding uit handen van VEA bestuurslid Dick van der Lecq. Bij de benoeming hoort een beeldje met het profiel van de Legend van de hand van kunstenaar Jeroen Henneman.
Esther Overmars gekozen tot VEA Next Legend.
Net als vorig jaar heeft het VEA bestuur besloten om naast de senior Legend ook veelbelovend jong talent een podium te geven in de vorm van the Next Legend. Iemand die gezien zijn of haar performance weleens in de toekomst in de VEA eregalerij zal kunnen staan. Met de verkiezing van de Next Legend wil de VEA het belang van de ontwikkeling van jong talent in ons vak onderstrepen. Een Next Legend wordt gekozen aan de hand van drie criteria: 1) werkt bij een bureau in de functie van creatief, strateeg, media, productie of account. 2) Is niet ouder dan 35 jaar 3) Stimuleert vernieuwing in ons vakgebied. Aan de hand van deze criteria hebben alle VEA leden een kandidaat kunnen voordragen. Uit alle kandidaten is unaniem Esther Overmars (UM) uit de bus gekomen. De prijs voor the Next Legend is een zetel in het VEA Bestuur voor de duur van een jaar. Hiermee is Esther Overmars voor het jaar 2016 toegetreden als junior lid in het VEA Bestuur.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.