Beau van Erven Dorens is hét nieuwe gezicht van Social Deal

Social Deal lanceert een nieuwe samenwerking met niemand minder dan Beau van Erven Dorens. De welbekende talkshow host, programmamaker en tv-presentator is vanaf vandaag overal in Nederland te zien in een blauwwit superheldenpak. In een commercial vol humor en onfortuin is te zien hoe Beau zich door ‘marketinggoeroe’ Storm laat afschieten in een kanon, begeleid door de slogan ‘Deals die je niet mag missen’. De BN’er heeft zich verbonden aan het toonaangevende kortingsplatform Social Deal, waar hij vanaf vandaag het gezicht van is. Oprichters Bart Oosterholt en Rens van den Berg: ‘Zoals hij het zelf zo mooi weet te zeggen: Beau van Erven Dorens is vanaf nu Mr. Social Deal.’
Social Deal, dat sinds de oprichting in 2011 meer dan 57 miljoen kortingsvouchers op uitjes heeft verkocht, koos bewust voor Beau van Erven Dorens. Oosterholt: ‘Onze kortingen zijn zo hoog, dat mensen zich nog weleens afvragen of er een addertje onder het gras is. Dat is er niet – we kunnen grootschalig inkopen. We hebben dus een vooroordeel van tafel te vegen. En hoe doe je dat beter dan met een samenwerking met de populairste en geliefdste talkshowhost van Nederland?’
Overduidelijke keuze; géén plan B
En de populairste talkshowhost, dat is voor Van den Berg en Oosterholt altijd Beau van Erven Dorens geweest. Oosterholt: ‘Als student waren we al fan van zijn aanstekelijke enthousiasme – ik herinner me nog goed dat hij zich op een onbewoond eiland opsloot met alleen een satelliettelefoon, of opeens 130 kilometer aan een stuk besloot te kitesurfen. Tegelijkertijd maakt hij ook bijzondere programma’s als The Amsterdam Project, waarin hij het verschil maakte voor daklozen. We wilden hem. Een plan B hadden we niet.’
Onder de mensen
De match die Van den Berg en Oosterholt zien, ziet Beau van Erven Dorens ook. Naar eigen zeggen is Van Erven Dorens altijd iemand geweest van de mensen. De allerleukste dingen die hij heeft mogen doen op televisie waren dingen waarbij hij onder de mensen was. Dat strookt perfect met de toewijding van Social Deal om mensen betaalbare én onvergetelijke belevenissen te bieden. Van Erven Dorens: ‘Ik vind Social Deal een sympathiek bedrijf met een mooie missie, omdat ze zowel consumenten als ondernemers helpen. De consument krijgt korting op bijvoorbeeld een dierentuin of restaurant en de ondernemer krijgt meer klandizie op de wat minder courante momenten. Het mes snijdt dus aan twee kanten.’
Een allesbeslissend belletje
Hoe ze hem wisten over te halen? Oosterholt: ‘We hebben hem gewoon gebeld, heel naïef, zonder tussenkomst van een reclamebureau. Hij stuurde ons een berichtje terug, dat hij niet kon bellen door een keelontsteking. Goede smoes, dachten we aanvankelijk, maar die avond presenteerde hij een programma op TV en daar klonk hij toch echt anders. Een tijdje later voerden we een oriënterend gesprek. Bij het tweede gesprek, hier op kantoor, was hij al zo enthousiast dat hij zelf allerlei wilde ideeën aan het verzinnen was. Prachtig om te zien.’
Productie vol uitdagingen
Of het lastig was om beide visies bijeen te krijgen? Van Erven Dorens: ‘Het was een uitdaging om de wensen van Social Deal en mijn ideeën bij elkaar te brengen. Bart en Rens zitten erbovenop en weten precies wat ze willen.’ Dankzij het geweldige creatieve team is dit volgens Beau uitstekend gelukt. De nieuwe commercial is een toonbeeld van wat mogelijk is wanneer creativiteit en strategie in perfecte harmonie samenwerken. Beau: ‘Ik ben heel blij met het resultaat en hoop dat het publiek het ook leuk vindt. Ik verheug me nu al op de volgende commercial!’
Binnen vijftien seconden
Van den Berg: ‘Beau van Erven Dorens neemt zijn werk heel serieus, maar zichzelf niet. Dat past bij Social Deal. We houden van zelfspot, maar denken ook heel goed na over alles wat we doen. Als je ons belt, heb je binnen vijftien seconden iemand aan de telefoon. We zijn bereikbaar van 7:00 uur ‘s ochtends tot 23:00 uur in de avond dus altijd minimaal een uur eerder en later bereikbaar dan de restaurants, beautysalons, pretparken en andere partners waarmee we werken. En nu we voor het eerst een grootschalige campagne met een BN’er doen, willen we geen saaie spot op tv brengen. Je moet een lach op je gezicht krijgen.’
Beau versus ‘wervelwind’ Storm
In de nieuwe televisiecampagne van Social Deal zien we hoe Beau van Erven Dorens ‘gerekruteerd’ wordt door marketinggoeroe Storm, na een enthousiaste pitch richting het marketingteam over de zoektocht naar het ideale gezicht voor Social Deal. Vervolgens toont de commercial hoe Beau met wisselend succes voorbereid en afgeschoten wordt als menselijke kanonskogel, recht op het Social Deal doelwit af. Uiteindelijk slaagt Storm’s gewaagde opzet en vliegt Beau op spectaculaire wijze door het beeld, begeleid door de slogan ‘Deals die je niet mag missen’.
In samenwerking met reclamebureau Bald Jackal
De nieuwe reclamecampagne is tot stand gekomen door een nauwe samenwerking tussen Social Deal en Bald Jackal, het reclamebureau van Beau van Erven Dorens en Jeroen Klinkers. De teams creëerden een onderscheidende en eigentijdse campagne die via diverse uitingen aan klanten wordt gepresenteerd.
De samenwerking tussen Beau van Erven Dorens en Social Deal wordt vandaag officieel afgetrapt met de lancering van de campagne op televisie, radio, abri’s, reclamezuilen, billboards en social media.
Over Social Deal
Social Deal is actief in 75 steden in 4 landen. De app is meer dan 15,5 miljoen keer gedownload en heeft 12,6 miljoen bezoekers per maand. Sinds de oprichting in 2011 zijn er meer dan 57 miljoen vouchers verkocht, tegen een uitzonderlijke klanttevredenheid van 9,8. Op piekmomenten worden er 6 vouchers per seconde verkocht. Elke 6 weken opent Social Deal in een nieuwe stad.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.