Industry Wire

Geplaatst door Pathé

‘Beleef samen met Pathé’: succesvolle campagnestrategie wordt in 2025 voortgezet

Amsterdam, 16 januari 2025 – Na de succesvolle lancering vorig jaar van de campagnestrategie ‘… beleef je samen met Pathé’, kondigt Pathé met trots aan dat deze in 2025 wordt voortgezet. De strategie is onderdeel van Pathé’s bredere merkpositionering, waarin het creëren van een onderscheidende en relevante positie bij de diverse doelgroep centraal staat. Door middel van een gefaseerde Touch – Tell – Sell – Care aanpak wordt gebouwd aan een duurzame relatie met bezoekers en het versterken van de merkbelofte. Conversie en marktaandeel zijn hierin belangrijke doelstellingen. De overkoepelende aanpak helpt intern alle verantwoordelijke afdelingen een consistente bewijsvoering naar buiten op te leveren. Pathé ziet dat de afgelopen campagnes extern resulteerde in een toegenomen merkvoorkeur en positieve associaties.

Nieuwe campagnestrategie
De Touch fase communiceert vanuit merk(belofte) over de bijzondere belevingen die Pathé biedt, afgestemd op bezoekers’ drijfveren en momenten zoals vakanties. De Tell fase richt zich op bewijsvoering die op deze behoeftes inspeelt: premium formats (zoals IMAX, Dolby Cinema), extra mogelijkheden om bioscoopbezoek te verrijken zoals X-Cube en Go!Gaming, alsook specials en events. De Sell fase benadrukt, ten behoeve van directe conversie, het actuele aanbod van filmtitels met unieke (video)content voor externe en eigen Pathé kanalen. In de Care fase stimuleert Club Pathé loyaliteit en herhaalbezoek.

In vrijwel alle uitingen is een bijzondere visuele rol weggelegd voor de iconische rode Pathé stoel. De copy is onderscheidend en opvallend omdat met een knipoog beleving bij Pathé wordt gelinkt aan seizoenen en vakanties. De campagnes worden breed ingezet via owned, paid en earned media. Denk hierbij aan Out of Home, digitale kanalen en sociale media, ondersteund door samenwerkingen met diverse partners. Waar mogelijk wordt TVOD-platform Pathé Thuis in de campagne geïntegreerd met een eigen aanvullende propositie.

Annette Reijersen van Buuren, Manager Marketing & Sales bij Pathé: “Vanuit het inzicht dat de Nederlander graag wil beleven (experience economy), hebben we onze campagnestrategie “…beleef je samen met Pathé” geïntroduceerd, voortkomend uit onze purpose “Pathé creëert bijzondere belevingen – wij maken van een gewone dag een speciale dag”. Naast films bieden wij enorm veel extra’s die hier de ultieme bewijsvoering voor zijn. Doordat we dit bewust terug laten komen in onze strategie, landt de boodschap ook echt bij de Nederlander. Daarnaast maken we (vaak met onze partners) van filmtitels echte Pathé titels, waardoor we naast merkdoelstellingen, ook conversie als doelstelling hebben. Trots om te zien dat deze opzet succesvol is én intern de collega’s met elkaar verbindt, zowel op ons hoofdkantoor als in onze bioscopen.”

Halloween en Kerst werden optimaal beleefd bij Pathé
Afgelopen herfst lanceerde Pathé de Spooky Season campagne, inspelend op de populariteit van Halloween. Highlights waren de terugkeer van The Conjuring reeks in de bioscoop, een Unlimited Night met Speak No Evil, een Fanta-instore activatie, en de nieuwe X-Cube game Murder at the Mansion. Tevens werd er voor de release van Smile 2 een branded video gemaakt, helemaal in de griezelige sfeer van de film. Voor thuisblijvers bood Pathé Thuis Spooky Season content.

Ook voor de feestdagen werd er flink uitgepakt: in de bioscopen waren diverse Sinterklaas activiteiten georganiseerd inclusief pepernoten in de shop (Retail/F&B). Voor Club Pathé members was er een Adventskalender vol mooie prijzen en voor het ultiem beleefde kerstgevoel kon men een Pathé Kerstornament en de Movie Night Popcorn Scented Candle kopen.

Vooruitblik 2025
Dit jaar wordt er opnieuw ingespeeld op de seizoenen (inclusief vakanties en feestdagen): ‘Lente, zomer, herfst en winter beleef je samen met Pathé’. Ook wordt gekeken naar uitbreiding in mediakanalen om zo de campagneboodschap bij een breder publiek onder de aandacht te brengen en hiermee nog meer die voorkeurspositie in het hoofd van de consument te bemachtigen.

Campagne verantwoording:
Strategie: Brain Creatives, Tim den Heijer
Creatie: Dai Dai Studio, Daniel Visser
PR: PR bureau Coopr

Opdrachtgevers Pathé:
Annette Reijersen van Buuren, Manager Marketing & Sales
Isa-Beau Krijger, Brand Manager
Youri de Jong, Media Manager
Imke van Schaaijk, PR & Communicatiemanager

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht