Belgische myShopi app gaat internationaal

myShopi wordt in België al enkele jaren door honderdduizenden consumenten gebruikt als app en website voor alles wat met winkelen en promoties te maken heeft: exclusieve kortingsbonnen van merken, boodschappenlijstjes, reclamefolders en digitale klantenkaarten. De populaire app werd inmiddels meer dan 600.000 maal gedownload. Wereldwijd telt de myShopi app sinds 2011 al meer dan 4,6 miljoen downloads met het digitaal boodschappenlijstje als enige feature. Vanaf nu wordt het volledige digitale promotieplatform internationaal gecommercialiseerd via licenties, zodat bedrijven het onder een eigen naam verder kunnen ontwikkelen.
MEDIAPOST International (actief in de distributie van ongeadresseerd reclamedrukwerk) en SOGEC Marketing (Franse marktleider in promo marketing) zijn de eerste klanten voor het myShopi platform en zullen de service commercialiseren in Frankrijk, Spanje, Portugal en Roemenië. SOGEC Marketing lanceert de app QUOTY op de Franse markt met myShopi als achterliggend platform en verzorgt zelf het complete sales en marketing aspect – zowel B2B als B2C. Het platform en de service blijven in beheer van myShopi en ook de originele insteek “save, facilitate & inspire” wordt duidelijk bewaard. De belofte van QUOTY aan de shopper luidt: “QUOTY begeleidt u elke dag – altijd en overal – bij het winkelen, met eenvoudige diensten en digitale oplossingen op smartphone, tablet en web.”
Bernard Plé, Algemeen Directeur bij MEDIAPOST International, licht de keuze voor de samenwerking met myShopi toe: “Door verder te bouwen op de bestaande app en website profiteren wij van alle troeven van myShopi, maar dan zonder zware investeringen en ontwikkelingskosten. Op die manier kunnen we bijzonder snel de gewenste doelgroep aanspreken met een oplossing die technisch reeds helemaal op punt staat.” MEDIAPOST en SOGEC vertrekken met hun app QUOTY overigens niet van nul. Ze nemen de consumer base over van Plan Courses, de huidige Franse myShopi app die al zo’n 1,5 miljoen keer werd gedownload, en neemt zo meteen een vliegende start.
Sinds de acquisitie van de myShopi app in 2014 door Belgische Distributiedienst – waarbij de naam BD myShopi ontstond als koepel voor de B2B activiteiten – wordt voortdurend ingezet op innovatie. Geert Schoenmaekers, CEO van BD myShopi, ziet de internationale commercialisering van myShopi als een nieuwe logische stap binnen de omni-channel strategie van het bedrijf. “myShopi biedt als platform een echte meerwaarde voor de consument, en dat wordt in andere landen duidelijk ook zo gepercipieerd. myShopi is de ideale omni-channel oplossing gebleken binnen de unaddressed business én voor digitale spelers die net als wij de consument optimaal willen activeren. Dat de noden in binnen- en buitenland zo sterk gelijklopen laat ons toe om de app in de nabije toekomst in nog meer landen te gaan commercialiseren.”
Met de samenwerking met de Franse bedrijven MEDIAPOST en SOGEC, die behoren tot de Groupe La Poste, blijft BD myShopi alvast trouw aan haar eigen omni-channel visie op communicatie: in Frankrijk gaan papier en digitale oplossingen – net als bij BD myShopi in België – hand in hand.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.