BeReal en WebAds lanceren advertentiemogelijkheden in Nederland

Amsterdam, 22 april, 2025 – BeReal kondigt de lancering van een advertentiemodel op de Nederlandse markt aan middels een samenwerking met WebAds. Deze samenwerking stelt zowel lokale als internationale adverteerders in staat om op een authentieke, native manier in contact te komen met de zeer actieve community van BeReal.
BeReal speelt in op de groeiende vraag naar ongefilterde connectie binnen een socialmedialandschap dat wordt gedomineerd door gecureerde perfectie. 68% van Generatie Z hecht veel waarde aan authenticiteit op sociale media en voelt zich uitgeput door “gefilterde” en “picture-perfect” content. In een industrie die draait om aandacht, richt BeReal zich op intentie. Dit maakt BeReal hét platform voor merk-authenticiteit. De unieke dubbele camerafunctie van de app, waarmee gelijktijdig foto’s met camera aan de voor- en achterzijde worden gemaakt, zorgt voor een spontane en menselijke gebruikservaring – en nu ook voor een even oprechte kans voor merken.
Native advertentieformaten die draaien om authenticiteit
BeReal biedt twee innovatieve advertentieformats aan:
- In-Feed Ads: Natuurlijk geïntegreerd in de dagelijkse BeReal-feed, met gebruik van de kenmerkende camerastijl van het platform.
- Takeovers: Indrukwekkende, exclusieve advertenties met 100% share-of-voice, waarbij merken een volledige dag lang exclusief zichtbaarheid krijgen.
Deze formats hebben internationaal inmiddels al meer dan tweehonderd adverteerders aangetrokken, waaronder Nike, Apple, Amazon, Netflix en Pepsi, die de creatieve mogelijkheden en ongeëvenaarde betrokkenheid van BeReal omarmen.
“WebAds is enthousiast over de samenwerking met BeReal. Het socialmedialandschap is een levendige ruimte met gevestigde spelers. Door samen te werken met BeReal bieden we merken een unieke mogelijkheid om in contact te treden met een publiek dat authenticiteit oprecht waardeert. In andere markten hebben advertentiesamenwerkingen op BeReal tot vijf keer meer engagement geleid dan op andere sociale platforms. We zijn verheugd om deze kans te bieden aan adverteerders die zowel lokale als wereldwijde gebruikers vanuit Nederland willen bereiken,” aldus Xavier Schijffelen, CEO van WebAds.
“We hebben een advertentiebeleving gecreëerd die respectvol omgaat met wat BeReal uniek maakt,” voegt Aymeric Roffé, CEO van BeReal, daaraan toe. “Het is boeiend, creatief en afgestemd op de verwachtingen van onze community.”
Over BeReal
BeReal is opgericht in 2019 en telt inmiddels meer dan 40 miljoen maandelijkse gebruikers wereldwijd. De app is ontworpen om echte, ongefilterde verbindingen te creëren en nodigt gebruikers uit om elke dag één oprecht moment te delen – zonder filters, zonder likes, zonder volgers.
Belangrijke markten zijn onder andere de VS, Japan, Frankrijk en Nederland, waarbij meer dan 50% van de gebruikers zes dagen per week actief is.
Over WebAds
WebAds vertegenwoordigt uitgevers en platforms met Europees bereik.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.