BeterDichtbij en Logis.P integreren meldingen voor betere patiëntbegeleiding en digitaal mobiel aanmelden
Om patiënten goed door het aanmeldproces voor een afspraak of behandeling te begeleiden, is goede communicatie essentieel. Daarom zijn de meldingen van Logis.P nu ook in de BeterDichtbij patiëntenapp geïntegreerd. Zo worden patiënten op precies het juiste moment geïnformeerd en begeleid bij het aanmelden voor de ziekenhuisafspraak.
De BeterDichtbij app staat veelal op de mobiele telefoon van patiënten, waarbij zij BeterDichtbij gebruiken voor communicatie met hun zorgverleners. Door de meldingen van Logis.P rondom afspraken aan deze communicatie toe te voegen, worden patiënten op het juiste moment nog beter geattendeerd op het inchecken voor de eerstvolgende afspraak. Doordat daarbij vooraf al afspraak- en patiëntgegevens controles zijn uitgevoerd via Logis.P, wordt de patiënt gericht geïnformeerd wat te doen om zich in het ziekenhuis succesvol digitaal aan te melden.
Minder kosten
De SMS en e-mailmeldingen die patiënten nu krijgen vanuit Logis.P, kunnen hiermee worden vervangen door meldingen in de BeterDichtbij app. Dit leidt niet alleen tot besparingen op SMS-kosten, maar verbetert ook de veiligheid en effectiviteit van de communicatie, waardoor het aantal no-shows verder vermindert.
Begeleiding in het proces
BeterDichtbij wordt door de 50+ deelnemende ziekenhuizen en zorgorganisaties al langer ingezet voor communicatie rondom afspraken en ingrepen. Hiermee wordt niet alleen communicatie van en naar zorgverleners verbeterd, maar ook de begeleiding van patiënten in het proces.
“Logis.P heeft net als wij de ambitie om patiënten gemak te bieden, daarom is deze samenwerking voor ons een logische stap. Bovendien sluit dit aan op de wens van ziekenhuizen, om BeterDichtbij ook steeds vaker breed vanuit de gehele organisatie in te zetten. Zo ervaren mensen niet alleen meer gemak in het contact met de poli, maar ook in de gehele dienstverlening,” vertelt Sander Bijl, operationeel directeur van BeterDichtbij.
“Ruim 15 jaar geleden introduceerden wij aanmeldzuilen in de ziekenhuizen als innovatie voor digitaal aanmelden. Inmiddels begeleiden wij veel ziekenhuizen bij de transitie naar het gebruik van onze mobiele aanmeldoplossing (Smart Visit).
De integratie met BeterDichtbij sluit naadloos aan op deze ontwikkeling. Het is waardevol om de communicatie naar patiënten in de digitale patiëntreis verder te stroomlijnen en past in onze visie om een inclusieve patiëntreis te waarborgen” vult Remco van Duuren, Directeur van Logis.P aan. Logis.P en BeterDichtbij zien dit als een eerste stap in de samenwerking. Op basis van de ervaringen en wensen van ziekenhuizen en zorgorganisaties, kijken de partijen op welke manier de waarde verder kan worden vergroot.
Over BeterDichtbij
BeterDichtbij is een landelijke digitale dienst van de zorgsector zelf. Groot in gebruik bij o.a. ziekenhuizen, thuiszorgorganisaties, zorgcentrales en revalidatieklinieken. We ondersteunen zorgorganisaties om hun zorg toekomstbestendig in te richten en zorgprofessionals om zorgvuldig om te gaan met hun kostbare tijd en tegelijkertijd de dienstverlening voor patiënten en cliënten te verbeteren.
Over Logis.P
Logis.P biedt al meer dan 15 jaar oplossingen voor Patient Flow Management voor een optimale patiëntenstroom binnen zorginstellingen. Door gebruik te maken van selfservice technologie en te integreren met alle relevante zorgapplicaties wordt het logistieke- en administratieve proces van de patiëntreis van A tot Z verbetert tegen lagere kosten. De laagdrempelige toegang en gerichte informatievoorziening dragen aantoonbaar bij aan een positieve patiëntervaring.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.