Bezorgservice foodora met Het PR Bureau op jacht naar marktaandeel

AMSTERDAM – Bezorgplatform foodora Nederland gaat een samenwerking aan met Het PR Bureau om snel marktaandeel te veroveren. De online bezorgservice, die uitsluitend met fietskoeriers opereert, kiest voor Het PR Bureau vanwege hun portfolio en relevante ervaring. foodora onderscheidt zich van concurrenten door de focus op restaurants en lokale hotspots die zelf geen eigen bezorgservice hebben, zoals Da Portare Via, &samhoud, Le Pain Quotidien, SLA, Juicebrothers en Braai.
Camiel Overgaauw, partner bij Het PR Bureau: “foodora springt in een gat met hun bezorgservice en heeft grootse plannen in Amsterdam en voor uitbreiding in de rest van Nederland. Zij hebben net als wij een jong en gedreven team en we kijken mede om die reden uit naar onze samenwerking. De oprichters van foodora hebben zich laten inspireren door bezorging in de Big Apple, New York City. Je kunt daar werkelijk alles en overal laten bezorgen. Ook het hoge serviceniveau daar viel ons op. Dat komt nu ook langzaam maar zeker bij in ons land op gang.”
De van oorsprong Duitse partij werkt uitsluitend met fietskoeriers en bezorgt binnen dertig minuten. In eerste instantie zal foodora zich richten op Amsterdam, om daarna de andere grote steden en de rest van Nederland te veroveren. Luc van Emmerik, Head of Marketing & Growth van foodora: “foodora is de bezorgservice van je favoriete restaurants geleid door een gedreven team met passie voor lekker eten. We hebben vanaf dag één het gevoel gehad dat Het PR Bureau voor ons de ideale partner is op het gebied van PR en strategie. Door hun uitgebreide portfolio, relevante ervaring en geloof in onze dienst zien wij foodora en het PR bureau als de perfecte match.”
Over Het PR Bureau
Het PR Bureau is gespecialiseerd in marketing, lifestyle, corporate en crisis PR. Met 35 mede-werkers heeft het bureau de ambitie om mensen en organisaties en media met elkaar te verbinden door betekenisvolle verhalen te bedenken, groot te maken en te verspreiden. Klanten van Het PR Bureau zijn onder meer: Unilever, Vodafone, hollandsnieuwe, SCA, Playmobil, Hutspot, FrieslandCampina, SFX Entertainment, ICS, Oxxio en Spotify. Voor meer informatie ga naar www.hetprbureau.nl of www.facebook.com/hetprbureau.
Over foodora
foodora heeft een passie voor lekker eten en maakt het mogelijk om jouw favoriete gerechten van exclusieve hotspots en kwaliteitsrestaurants thuis te brengen op de fiets. Het recept is heerlijk eten, vriendelijke bezorgers en een snelle levering. foodora is sinds mei 2015 actief in Amsterdam. Binnenkort volgen andere Nederlandse steden. Na oprichting in oktober 2014 is foodora in 14 landen gelanceerd. Het bedrijf is opgericht door Konstantin Mehl(CEO), Emanuel Pallua(COO), Manuel Thurner (CTO), Stefan Rothlehner (Head of Development) en Sergei Krauze (hoofd van Algorithm). Een speciaal algoritme wordt toegepast om de optimale route voor elke order te bepalen. foodora is onderdeel van RocketInternet, die ook bedrijven als Helpling, Zalando en HelloFresh op de Nederlandse markt hebben gezet.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.