Bioscoopketen Vue lanceert ‘I Love Vue’ brand campagne

Nu alle voormalig JT Bioscopen getransformeerd zijn naar Vue, is de bioscoopketen vandaag gestart met de brand campagne, I Love Vue. De vorig jaar overgenomen bioscoopketen realiseerde dit jaar al een groei in marktaandeel van 20% door onder andere in diverse steden moderne bioscopen te openen. De volgende stap is de naamsbekendheid vergroten. Reclamebureau NOISE ontwikkelde de I love Vue campagne die vanaf vandaag van start gaat. Het bureau ontwikkelde al eerder campagnes voor onder andere Coca Cola, Albert Heijn, ING en SANOMA.
Ron Sterk, directeur Vue: “We hebben heel erg goed gekeken naar onze bezoeker. Waarom gaan zij naar de bioscoop? Wat beweegt hen? Je ziet bij bioscoopbezoekers altijd sterke emoties en die hebben we verwerkt in de campagne. Het resultaat is een campagne die heel dicht bij ons merk staat en waar de bezoeker zich in zal herkennen. Mooi meegenomen is dat bij het uitspreken van I Love Vue direct duidelijk gemaakt wordt hoe je Vue uitspreekt.”
I © Vue
In de brand campagne zien we zes personages die de bezoeker van Vue symboliseren en een duidelijke emotie uitdrukken. Of je nu van rom-com houdt of van keiharde actie, van thriller of comedy, liefde voor film leeft bij iedereen. Hou je van film, dan ga je naar Vue. Vind meer informatie op www.vuecinemas.nl/ilovevue
Marcel Wortel, directeur en oprichter van NOISE “Naar de film gaan blijft iets bijzonders. Je kiest er bewust voor je zo’n anderhalf uur, in het donker, van de wereld af te zonderen. Dat doe je niet zomaar, dat doe je uit liefde voor film, omdat je juist die film héél graag op de best mogelijke manier wilt zien. Vue begrijpt dat en zorgt er daarom voor dat deze beleving van de allerhoogste kwaliteit is.”
Samenwerking Jim Bakkum en ‘Onze Jongens’
Vanwege de samenwerking met Entertainment One, de distributeur van de film ‘Onze Jongens’, speelt ook de hoofdrolspeler uit deze film, Jim Bakkum, een rol in de Vue campagne. Met een duidelijke link naar de bioscoopfilm zien we Jim als Vue bezoeker. Het is de eerste keer dat er ook een acteur mee doet in een campagne voor een bioscoopexploitant.
Rebranding Vue
Vue International, de grootste bioscoopketen buiten de VS, nam op 21 augustus 2015 JT Bioscopen over. Op 14 februari jl. werd de eerste Nederlandse Vue bioscoop in Alkmaar geopend en daarmee werd de rebranding van JT Bioscopen naar Vue ingeluid. Inmiddels hebben alle 21 theaters een make-over gekregen. Naast een nieuwe huisstijl en inrichting hebben alle cinemas VIP seating gekregen, luxe leren stoelen met een hoofdsteun en een verstelbare rugleuning op de beste plekken in de zaal.
Over Vue, Big Screen Entertainment
Vue is de tweede bioscoopketen van Nederland met maar liefst 21 vestigingen. De bioscoopketen heeft vestigingen in Alkmaar, Alphen aan den Rijn, Amersfoort, Apeldoorn, Arnhem, Den Bosch, Deventer, Doetinchem, Eindhoven, Gorinchem, Heerhugowaard, Hilversum, Hoogeveen, Hoogezand, Hoorn, Kerkrade, Nijmegen, Purmerend, Steenwijk en Vlaardingen.
Het is de missie van Vue om de beste content te leveren in de beste omgeving met de beste technologie en continu te groeien en innoveren. Zo speelt Vue in op de veranderende bioscoopmarkt door de focus te leggen op de wensen van de bezoeker en de optimale filmbeleving centraal te stellen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.