Van Black Friday tot en met Cyber Monday zetten bedrijven op Stripe meer dan $31 mrd. om

Nieuw record van 43 miljoen grensoverschrijdende transacties ter waarde van $3,2 miljard
428.000 transacties betaald met crypto valuta
Hoogste omzetten in Seattle, New York, Los Angeles, Londen en San Francisco.
Stripe’s API had uptime van meer dan 99,9999%.
Stripe’s openbare microsite met de speciaal hiervoor ontworpen BFCM-machine volgden de resultaten in realtime, waarbij alles werd bijgehouden, van piektransacties per minuut tot valutavolumes. In 2024 bleven bedrijven die gebruik maken van Stripe hun wereldwijde klantbereik uitbreiden, tot een nieuw hoogtepunt van $3,2 mrd. verdeeld over 43 miljoen grensoverschrijdende transacties. Vooral de sectoren e-commerce, retail en transport zagen een enorme stijging in consumentenbestedingen die direct kan worden toegeschreven aan BFCM-verkopen.
Stripe verwerkte tijdens het lange weekend 428.000 betalingen in crypto currencies, waarbij de VS, Duitsland, Frankrijk, het VK en Spanje op kop gingen.
“Grensoverschrijdende transacties zorgden voor meer dan 10% van het transactievolume tijdens het weekend,” zegt Emily Glassberg Sands, hoofd informatie van Stripe, ëen bewijs dat Black Friday – Cyber Monday niet langer een Amerikaans in-store fenomeen is maar een wereldwijd e-commerce event. “Nu Black Friday/Cyber Monday steeds meer grenzenloos wordt, breiden bedrijven het aantal betaalmethoden dat ze op hun website accepteren verder uit om meer klanten te kunnen bedienen.
De grootste ondernemingen ter wereld vertrouwen op Stripe bij evenementen met hoge volumes
Tijdens deze piekperiode verwerkte Stripe 137.000 transacties per minuut, waarbij een API-uptime van meer dan 99,9999% werd gehandhaafd. Retail giganten zoals Amazon, Shopify, Best Buy, en Zara vertrouwen op Stripe juist vanwege deze ongeëvenaarde uptime.
“Black Friday-Cyber Monday is een van de drukste en belangrijkste verkoopweekends van het jaar voor Shopify-handelaren”, zegt Farhan Thawar, VP en Head of Engineering voor Shopify. “Met miljoenen transacties per minuut zorgt de betrouwbaarheid van Stripe ervoor dat Shopify-verkopers hun omzet tijdens het weekend kunnen maximaliseren.”
PepsiCo werkt samen met Stripe voor direct-to-consumer verkopen in meer dan 20 landen voor merken als Gatorade, SodaStream en Rockstar Energy. “Black Friday-Cyber Monday is een van de redenen waarom we voor Stripe hebben gekozen. Betrouwbaarheid is ontzettend belangrijk omdat we prioriteit blijven geven aan e-commerce voor onze klanten wereldwijd,” aldus Henry Mori, VP Engineering bij PepsiCo.
Stripe verzorgde dit weekend alle online betalingen voor internationale kledingbedrijven als ManoMano, The ICONIC en Sportsdirect, terwijl retailers als Castlery en URBN brands Stripe blijven gebruiken voor een naadloze omnichannel (on- EN offline) winkelervaring. URBN brands, eigenaar van Urban Outfitters, Anthropologie Group, Free People en FP Movement, gebruikt Stripe Terminal als primaire in-store afrekenoptie in Noord-Amerika. Online helpt URBN klanten tijd te besparen met producten zoals Link, Stripe’s one-click checkout.
Stripe’s BFCM-data in bullet points:
Transactievolume van meer dan 31 miljard dollar
465 miljoen transacties
209 miljoen unieke betaalkaarten en wallets gebruikt
Steden met de hoogste omzetten waren Seattle, New York, Los Angeles, Londen en San Francisco
3,2 miljard dollar aan grensoverschrijdende transacties
43 miljoen grensoverschrijdende transacties
$121 gemiddelde uitgaven per kaart/portefeuille
Gemiddelde uitgaven per wallet stegen met 4,3% ten opzichte van 2023
428.000 cryptotransacties in 36 markten
Meer dan 137.000 transacties per minuut tijdens piekdrukte
Stripe’s API handhaafde uptime van meer dan 99,9999%
Top valuta volumes:
1 – Amerikaanse dollar
2 – Britse pond
3 – euro
4 – Australische dollar
5 – Canadese dollar
6 – Japanse Yen
7 – Singaporese dollar
8 – Hongkongse dollar
9 – Nieuw-Zeelandse dollar
10 – Mexicaanse peso
Stripe Radar verhinderde 20,9 miljoen frauduleuze transacties met een totale waarde van 917 miljoen dollar
Stripe’s one-click checkoutsysteem Link bespaarde 914.000 minuten (15.000 uur) aan transactieverwerkingstijd
65 miljoen omzetbelasting calculaties
Meer dan 35.000 bedrijven beleefden hun beste dag ooit op Stripe
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.