Bluehub Group investeert in volgende groeistap: 10 nieuwe startups en vestigingen in Duitsland en België

Venlo, 18 mei 2021 – Innovatieplatform Bluehub Group timmert aan de weg. Na zelf de stap van startup naar scale-up te hebben gezet, wil het Venlose bedrijf op basis van haar langetermijnstrategie in de periode 2021-2025 uitgroeien tot hét innovatieplatform in de Euregio Zuidoost-Nederland, Vlaanderen en Noordrijn-Westfalen. Naast de reeds bestaande participaties dienen een tiental nieuwe startups aan het innovatieplatform te worden toegevoegd. Bij het behalen van haar ambitieuze groeiambities, inclusief een verdere professionalisering van de interne organisatie, wordt Bluehub ondersteund door haar Raad van Advies. Ook heeft Bluehub recentelijk haar gloednieuwe hoofdkantoor én digitale thuisbasis in gebruik genomen.
Op weg naar 2025…
Onlangs heeft Bluehub Group samen met haar medewerkers, Raad van Advies en belangrijke stakeholders haar langetermijnstrategie vastgesteld. De ambitie om in de komende jaren uit te groeien tot innovatieplatform met haar eigen, ondernemende mindset, faciliteiten en (toegang tot) financiering speelt een centrale rol in deze strategie. Bart Verlegh, Directeur Bluehub Group: “Wij geloven dat innovaties ons helpen om een betere wereld te creëren. Niet enkel in termen van winst, maar met respect voor mens, milieu en samenlevering. Echter, innovaties maken pas impact wanneer zij daadwerkelijk gebruikt worden door consumenten, burgers en bedrijfsleven. De markt bepaalt immers of nieuwe producten en diensten daadwerkelijk succesvol worden. Met ons innovatieplatform hopen wij de kans op succes te maximaliseren”.
Tien nieuwe startups
Sinds de start van de onderneming helpt Bluehub Group haar opdrachtgevers, veelal uit de sectoren agrofood, hightech en logistiek, om hun innovaties succesvol te vercommercialiseren. Inmiddels wordt Bluehub steeds vaker als co-ondernemer gevraagd om zelf te investeren en participeren in de belangrijke stappen van veelbelovende technologie naar innovatief product, naar duurzaam winstgevend bedrijf met een solide interne organisatie die deze stappen mogelijk maakt. Pim Deuling, Directeur Bluehub Group, licht toe: “Inmiddels participeren en investeren wij in een aantal veelbelovende startups, met joint-ventures zoals e-Fulfilment Hub en AgroWizard als lichtende voorbeelden. Tot 2025 zullen daar tenminste tien nieuwe startups aan worden toegevoegd, altijd in samenwerking met co-ondernemers waarmee we door het bundelen van onze kennis en ervaring impact kunnen maken in de markt”.
Nieuwe vestigingen in Duitsland en België
De afgelopen jaren heeft Bluehub Group, met het Belgisch-Nederlandse GLITCH en het Duits-Nederlandse Healthy Building Network als aanjagers van co-creatie en innovatie, haar eerste stappen over de grens gezet. Voor opdrachtgevers van Bluehub is het veelal niet de vraag of, maar wanneer hun innovatieve producten en diensten ook buiten Nederland vermarkt worden. Bluehub Group speelt in op deze behoefte door de komende jaren zelf kantoren te openen in Vlaanderen en Noordrijn-Westfalen, waarbij expansie richting Duitsland prioritair is in de periode 2021-2022. In beide landen zal Bluehub samen met een lokale co-ondernemer haar klanten nog beter kunnen bedienen.
Een ‘nieuwe’ thuisbasis
Bluehub Group is sinds jaar en dag gevestigd in het verzorgingsgebied van Greenport Venlo. Samen met de logistieke hotspots Venlo-Venray en Midden-Limburg en de hightech Brainport-regio, vormen zij voor Bluehub de kristallisatiepunten van innovatie in Zuidoost-Nederland. Op de Brightlands Campus Greenport Venlo heeft Bluehub onlangs haar gloednieuwe hoofdkantoor in gebruik genomen. Ook digitaal heeft Bluehub een volledig nieuwe thuisbasis op www.bluehub.nl.
Team Bluehub
Innovatiebureau Bluehub is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een volwassen mkb’er met 20+ FTE, eenzelfde aantal werknemers is actief binnen de verschillende joint-ventures van participatiemaatschappij Bluehub Ventures. Bij het behalen van haar ambitieuze groeiambities, inclusief een verdere professionalisering van de interne organisatie, wordt Bluehub Group ondersteund door haar Raad van Advies. Naast voorzitter Peter Verlegh, oud-CFO van OTTO Work Force, bestaat de RvA uit Bas Hillebrand (Hoogleraar Marketing Management & Innovatie aan de Radboud Universiteit Nijmegen), Gé Moonen (Ambassadeur Keyport alsmede oud-ondernemer Moonen Packaging) en Maren Schoormans (Chief Business Development Officer bij Viscon Group). Schoormans: “Bluehub is voor mij de speedboot die internationale grootbedrijven, ik noem ze olietankers, helpt om hun innovaties succesvol op de markt te brengen. Binnen de RvA is alle expertise op het gebied van ondernemerschap, onderwijs, overheid en bedrijfsleven aanwezig om de jonge honden van Bluehub verder te laten groeien. De langetermijnstrategie van Bluehub Group is voor mij een manifest waar ik de komende jaren mijn steentje aan ga bijdragen”.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.