Industry Wire

Geplaatst door Producthero

Bol.com selecteert Producthero als Google CSS Partner

Bol.com is overgestapt naar Producthero als Google CSS partner voor haar Shopping advertenties in Google. 
Producthero uit Amsterdam is met meer dan 5.000 aangesloten adverteerders inmiddels de grootste CSS partner van Google. Naast Bol.com adverteren onder andere Wehkamp, Nike, G-Star, Rituals, Ikea, T-Mobile en Albert Heijn via Producthero.
Producthero heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld als een veelgekozen alternatief voor adverteren via Google Shopping, het CSS van Google. De Google Nederlandse CSS Partner geeft onafhankelijke support en ontwikkelde verschillende tools die shopping adverteerders helpen om de prestaties van hun shopping campagnes te verbeteren.
Naast meer dan 5.000 webwinkels gebruiken meer dan 300 online marketing bureaus de oplossingen van Producthero om de resultaten voor hun klanten te verbeteren.
Achtergrond:
Het Google CSS partner programma werd in 2018 door Google gelanceerd om ook andere vergelijkingsplatformen de mogelijkheid te geven om webwinkels te laten adverteren in Google’s zoekmachine. De aanleiding was een uitspraak van de EU van 2017. Deze ging over economisch machtsmisbruik, omdat het plaatsen van productadvertenties in Google’s zoekmachine alleen voorbehouden was aan Google Shopping, de productvergelijker van Google. Aan adverteerders die via een CSS partner adverteren geeft Google een korting (20%) op de biedingen in de advertentieveiling. De support richting adverteerders en online bureaus wordt grotendeels verschoven naar de CSS partner. 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht