Industry Wire

Geplaatst door Younify B.V.

Boom regionale uitgevers begint nieuw online platform

ARNHEM – Boom regionale uitgevers heeft in samenwerking met Younify hun nieuwe inslag voor 2013 vormgegeven. Een modern platform waar klantenbinding centraal staat: content wordt door participatie verrijkt, een loyaliteitssysteem plaatst de klant dichter bij de adverteerder en algehele betrokkenheid wordt verhoogt.

Het consumentengedrag is zich steeds meer naar de online omgeving aan het verplaatsen. Nummer 1 motivator in het gebruiken van het web: nieuws, waarbij nieuwssites als hoofdzakelijke bron fungeren. Maar ook het koopgedrag van de consument verplaatst zich steeds meer naar het Internet. Webshops leveren een totale en gepersonaliseerde ervaring die consumenten zeer aanspreekt. Tijd voor een combinatie van de twee.

Boom regionale uitgevers komt daarom dit jaar (2013) met een vernieuwend concept. Als regionale uitgeverij is Boom uitgever van 12 regionale en lokale nieuwssites. De nieuwe richting die met het concept ingeslagen wordt, staat in het teken van klantenbinding. De online consument verwacht een steeds persoonlijkere benadering in het Internet en het verzilveren van deze klantenrelatie is voor uitgevers belangrijker dan ooit. Een betere samenwerking tussen en met de consument, adverteerder en uitgever is daarom gevraagd. Een online nieuwservaring, maar hoe? Een nieuw platform.

Het nieuwe platform waarmee Boom regionale uitgevers een nieuwe weg in zal slaan, is door Younify gebouwd. Een totaal van 12 nieuwswebsites zijn aangepast en een Magento Enterprise webshop module is daarbij geïmplementeerd. Klanten van Boom regionale uitgevers registreren zich voor één (of meerdere) nieuwssite(s), waarvan 4 betaald zijn en 8 gratis te benaderen. Eenmaal geregistreerd, kunnen klanten punten sparen door middel van actieve deelname aan het platform: delen van artikelen op social media, invullen van een poll of een review schrijven van een aangeschaft product bijvoorbeeld.
Deze punten zijn vervolgens in de webshop module in te wisselen tegen kortingen. In deze webshops worden producten van zowel grote als lokale – ’om de hoek’ – adverteerders aangeboden.
Hierdoor worden adverteerders een stapje dichter bij de consument gebracht. Dit kunnen zowel belevenissen zijn, als producten, als tegoedbonnen. De gehele afhandeling wordt verzorgd door Boom regionale uitgevers.

Klanten worden met dit puntensysteem dus meer aan de krant verbonden. Iets wat voor een ’clubgevoel’ zal zorgen, waarbij betrokkenheid centraal zal staan.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Rianne van der Veen, marketeer bij Boom regionale uitgevers, via r.van.der.veen@boom.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht