Industry Wire

Geplaatst door Born05

Born05 lanceert nieuwe identiteit Yummygums

Utrecht, 3 november 2021 – The Digital Branding agency Born05 lanceert vandaag de nieuwe merkstrategie en identiteit voor Yummygums. Yummygums is sinds 2017 het eerste vitamine gummie merk in Nederland. Het merk wil aansluitend op hun internationale groeiplannen hun positionering en herkenbaarheid versterken, waarvoor Born05 in de arm is genomen. Deze samenwerking heeft onder andere geresulteerd in de nieuwe merkstrategie en een nieuwe, visuele identiteit. De uitwerking hiervan is vanaf vandaag te vinden op alle digitale kanalen van Yummygums en deze week door heel Amsterdam met de bijbehorende OOH-campagne. Op termijn wordt de nieuwe identiteit ook doorvertaald naar de verpakkingen.

Ruben Bailan – Co founder Yummigums: “Onze internationale ambities vragen om een versterking van zowel onze positionering als de herkenbaarheid binnen de markt. Born05 heeft ons geholpen bij het neerzetten van een nieuwe merkstrategie en visuele identiteit. Ons merk is nu toekomstbestendig en we klaar zijn om verder door te groeien.”

Jurriaan Duivenvoorden – Commercial Director Born05: “De snelheid van het Yummygums team maakte de samenwerking erg prettig. De doelstelling was om voor het piekseizoen de nieuwe merkstrategie en de visuele identiteit te hebben staan. Dat is heel goed gelukt. Yummygums is als snelgroeiend bedrijf toe aan een volgende fase binnen de merkstrategie. In deze nieuwe fase wordt het merk en de communicatie/relatie met klanten steeds belangrijker. Mede door onze ruime ervaring met zowel AAA merken als startups en scale-ups kunnen wij merken helpen om door te groeien en de volgende stap te maken.”

Yummygums geeft smaak aan je dagelijkse leven!

Over Yummygums
Yummygums inspireert haar klanten om gezondere gewoontes op te bouwen dankzij hun heerlijke vitamine gummies. Met hun core producten (Multi+, Hair, Mommy) wordt voor jezelf zorgen iets om naar uit te kijken en geef je iedere dag smaak aan je leven. Het aantal verkochte potten staat ondertussen op 280.000 and counting, waarmee het merk een mooie fanbase heeft opgebouwd. In 2022 kan er onder andere nieuwe productontwikkeling, internationalisering en verdere uitbouwing van het Yummygums merk verwacht worden.

Over Born05
Born05 bouwt merken vanuit het digitale domein. Het bureau biedt een unieke combinatie van digitale merkstrategie, design, creatie (campagnes, content, experiences en platforms) en merkmanagement. Dit doet Born05 voor zowel scale-ups op zoek naar nieuwe groei als voor AAA merken. Met een team van zo’n 50 specialisten werkt Born05 voor klanten als ASN Bank, Centraal Beheer, Greenchoice, JDE, KPN, Porsche en Videoland. Born05 is onderdeel van Ace.

Over Ace
Ace is een new skool bureaugroep en bestaat momenteel uit de bureaus: Airborne, Blauw Gras, Born05, Fitzgerald, Glasnost, HERC, IM Lounge, Label A, Newborn en Off The Record. De groep werkt voortdurend aan een volledig geïntegreerd aanbod voor merken, die relevant in contact willen staan met mensen over alle contactmomenten heen. Er zijn zo’n 300 werknemers werkzaam, vanuit Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. De groep werkt o.a. voor: KLM, Hartstichting, 538, Pon, Samsung, Unilever en YoungCapital.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht