Industry Wire

Geplaatst door Bright

Bright is het grootste, Nederlandse YouTube-kanaal gewijd aan technologie

Een nieuwe mijlpaal voor RTL’s toonaangevende techplatform Bright: deze week heeft Bright de magische grens van honderdduizend abonnees op YouTube bereikt. Daarmee mag het zich het grootste, Nederlandse YouTube-kanaal gewijd aan technologie noemen. De snelste groei vond de afgelopen twaalf maanden plaats, waarin het kanaal maar liefst 400 procent groeide. Bright vestigde bovendien in augustus een nieuw record: 6,7 miljoen kijkminuten. Van de honderdduizend abonnees heeft 17 procent de bel aan staan, zodat ze een seintje krijgen zodra een nieuwe video is verschenen.

“We zijn dolblij en apetrots op deze resultaten,” aldus Bright hoofdredacteur Erwin van der Zande. “Sinds we elke werkdag een video publiceren en nog beter naar ons publiek luisteren, is het hard gegaan. We hebben geïnvesteerd in het team en in tools, zowel voor als achter de camera, en dat werpt zijn vruchten af. Ik ben in het bijzonder verheugd over de enorme interactie met ons publiek. Zo gaven de kijkers Bright in 2019 tot nu toe een kleine kwart miljoen likes en plaatsten ze ruim 35.000 reacties. Dat is wat YouTube zo’n uniek en tof platform maakt.”

Het presentatieteam van Bright bestaat uit Anic van Damme, Bram van Dijk, David Lemereis, Eric Bouwman, Anna Gimbrere, Rutger Middendorp, Jan Meijroos, Miriam van ’t Veer en Erwin van der Zande. Bekijk hier hoe het Bright team samen met enkele uitgenodigde fans deze mijlpaal viert.

Over Bright

Bright is vol van vernieuwing. Altijd op zoek naar het vernuft in digitale technologie, design en style. Bright ging van start in 2005 en is sinds 2015 onderdeel van RTL Nederland. Het merk bestaat uit de nieuwssite Bright.nl met tests, tips, trends, video’s en koopgids Bright Stuff. Alle inhoud van Bright.nl is ook beschikbaar via gratis apps voor iOS en Android. De Bright Podcast verschijnt wekelijks en elke werkdag kun je de Bright Update ontvangen via Google Assistent en Whatsapp. Bright heeft honderdduizend volgers op Facebook, Instagram en Twitter. Op RTL Z en RTL 7 is wekelijks het programma “Best of Bright” te zien. Eens per jaar gaat het team all-out op techfest Bright Day. De vorige editie – eind november 2018 – in de Expo Haarlemmermeer trok ruim 20 duizend betalende bezoekers. Dit jaar worden op 23 en 24 november circa 25 duizend bezoekers verwacht.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht