Industry Wire

Geplaatst door AbovoMedia

Calco lanceert vernieuwde merkstrategie en campagne: ‘Een andere kijk op talent’

Amsterdam, 6 januari 2025 – Calco, de specialist in het opleiden en detacheren van IT-talent start het jaar met een vernieuwde merkstrategie en campagne. Met deze campagne onderstreept Calco haar rol als gamechanger in IT-talentontwikkeling en laat het bedrijf zien dat een nieuwe kijk op talent kan leiden tot verrassende en duurzame oplossingen in IT. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met SteamTalmark.

De kern van de nieuwe strategie ligt in de filosofie dat je geen IT’er hoeft te zijn om de beste IT’er te worden. Outsiders die van nature out-of-the-box denken, brengen verfrissende perspectieven en innovatieve oplossingen in een sector die continu in beweging is.

Een maatschappelijk probleem
De nieuwe merkstrategie van Calco speelt in op een urgent maatschappelijk vraagstuk: het structurele tekort aan IT-talent. Volgens recente cijfers van NLdigital waren er in 2024 meer dan 80.000 openstaande IT-vacatures in Nederland. Dit tekort heeft directe gevolgen voor innovatie, digitalisering en de concurrentiepositie van Nederlandse bedrijven.

Juist door op een vernieuwende manier naar talent te kijken, verbreedt Calco de markt en creëert het mogelijkheden voor zowel potentiële kandidaten als de B2B-markt. Als verbinder tussen talent en organisaties toont Calco dat mensen zonder IT-achtergrond volop kansen hebben om succesvolle IT-professionals te worden en zo bij te dragen aan het verminderen van het tekort aan IT-talent.

Waarom anders kijken het verschil maakt
Met meer dan 20 jaar ervaring en meer dan 4.000 geplaatste trainees heeft Calco bewezen dat outsiders – mensen die niet uit de IT komen – vaak de beste vernieuwers zijn. Deze talenten worden opgeleid in het unieke traineeship van Calco, dat niet alleen kennis toevoegt, maar ook groot belang hecht aan de ontwikkeling van soft skills.

De campagnevideo, de vernieuwde website en de nieuwe pay-off ‘Calco. Een andere kijk op talent.’ versterken de merkpositionering als pionier in het opleiden en plaatsen van IT-talent. Vanaf vandaag is de campagne te zien via onlinekanalen, social media, podcasts, Digital Out of Home en samenwerking met diverse influencers.

Credits:
Verantwoordelijk bij Calco: Mart Postma, Aster Olthof, Inge Veelenturf
Bureau: SteamTalmark: Maarten Kuipers Jolien Kappert, Èwa Oduguwa (Creatie), Hans van Gils (Strateeg),  Rick Geven, Kelly Klinkhamer (Account)

Mediabureau: AbovoMedia
Edit & Animatie: Randy Beker, Martin van Triest
Sound Design: Lab3

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht