Cendris creëert optimaal klantcontact met Dé Dialoogmanager

Leeuwarden, 10 oktober 2013 – Cendris Customer Contact, leverancier van callcenterdiensten en specialist in het optimaliseren van klantcontact, introduceert Dé Dialoogmanager. Met Dé Dialoogmanager adviseert Cendris bedrijven over het gehele proces dat gemoeid is bij klantcontact, zowel offline als online. Hierbij staat de ervaring van de consument bij het contact met de organisatie centraal. Cendris monitort de feedback van klanten en analyseert de data die daarbij verzameld worden.
Cendris is expert op het gebied van procesbesturing, uitbesteding, training & opleiding en advies als het gaat om callcenter- en klantcontactvraagstukken. Dé Dialoogmanager helpt bedrijven bij het optimaliseren van hun klantcontact, waardoor deze contactmomenten waarde krijgen voor de organisatie.
Vierdimensionaal klantadvies
Belangrijke vragen die Cendris stelt in het begin van een traject, zijn ‘Waar gaan je klantgesprekken over?’ en ‘Wat doe je met je loggegevens?’ – naast de nog belangrijker vraag ‘Is het een gewenst contact, ook voor de consument?’ Uit de antwoorden op deze vragen komen verbeter- en optimaliseringsmogelijkheden bij een bedrijf naar voren, die niet altijd betrekking hebben op het callcenter zelf.
Door bij een bedrijf inzichtelijk te maken waar klantgesprekken over gaan, wat er met informatie uit het klantcontact wordt gedaan en hoe processen verlopen, wordt voor Cendris snel duidelijk waar verbeterkansen liggen in het klantcontact van de opdrachtgever. Advies en concrete hulp van Dé Dialoogmanager vinden plaats op vier niveaus: proces-, resultaat-, dialoog- en informatieverbetering. Volgens Cendris moet een bedrijf deze vier zaken onder controle hebben en op elkaar afstemmen om efficiënt te functioneren en goede sales en marketing te kunnen bedrijven. Bij optimaal klantcontact betekent ‘optimaal’ dus niet alleen dat het gesprek met en voor de klant optimaal is, maar dat het contact ook de organisatie optimaliseert.
Minder klantcontactmomenten
“Wat onze aanpak van Dé Dialoogmanager uniek maakt, is dat we in de methodiek de ervaring van de consument in het klantcontact ook laten meewegen in de beoordeling van een klantgesprek”, licht Kees Reinders, commercieel directeur van het contact center van Cendris, toe. “Daarnaast schroomt Cendris niet om te adviseren om het aantal klantcontacten omlaag te brengen. Dit is iets waarover organisaties vaak erg verbaasd zijn. De visie van Cendris is, dat we adviseren over hoe een bedrijf optimaal met zijn klanten communiceert. Soms is een verbetering simpel te realiseren door antwoord op veelgestelde vragen op de website te vermelden. Daar voorkom je telefonisch klantcontact én een hoop ergernis van de eindgebruiker mee.”
###
Over Cendris Customer Contact
Cendris is de specialist in resultaatgerichte communicatie. Ze adviseert en faciliteert organisaties bij het vinden en werven van nieuwe klanten, het ontwikkelen en binden van bestaande klanten en het terugwinnen van verloren klanten met de inzet van resultaatgerichte communicatiekanalen. Customer Contact, onderdeel van Cendris, helpt het bedrijf onder de naam Dé Dialoogmanager het klantcontact te optimaliseren. Customer Contact maakt zowel de online- als de offline dialoog waardevol voor haar opdrachtgevers. Dé Dialoogmanager omvat alle aspecten van het klantcontact. Van het gesprek tot en met de techniek tot en met de verwerking van de verkregen data. Of het nu gaat om webcare, social media, sales- en servicecampagnes voor cross- en upselling tot en met inrichting, beheer, webselfservice & contentmanagement, ICT, Business Intelligence, telefonie of opleidingen en trainingen.
Meer informatie: www.cendris.nl/dialoogmanager
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.