CES 2023: Webfleet wordt onderdeel van de visie van Bridgestone

Bridgestone presenteert op de Consumer Electronics Show (CES), die van 5 tot 8 januari plaatsvindt in Las Vegas, de integrale visie op duurzame mobiliteit. De visie richt zich op het circulaire gebruik van materialen, productprestaties en on-demand diensten voor persoonlijke en fleetmobiliteit. Webfleet, de oplossing voor fleetmanagement van Bridgestone, presenteert de cruciale rol die data spelen in duurzame mobiliteit.
Webfleet analyseert realtime data om inzichten te bieden die de vlootprestaties verbeteren. Bedrijven kunnen hiermee de productiviteit verhogen, maar ook de kosten verlagen, de klantenservice verbeteren, activiteiten automatiseren en de CO2-uitstoot verminderen. Webfleet ondersteunt gebruikers bovendien bij de overstap naar elektrische voertuigen. Het biedt hiervoor onder meer op data gebaseerde rapportage over welke voertuigen kunnen worden vervangen door een elektrisch model.
Bridgestone ondersteunt met de data van Webfleet ook wegbeheerders bij het implementeren van voorspellend wegonderhoud, het verbeteren van de infrastructuur, het verminderen van verkeersopstoppingen en het mogelijk maken van slimme stadsplanning.
“Onze fleetmanagementoplossing Webfleet is en blijft een kernonderdeel van de visie van Bridgestone op duurzame mobiliteit”,,” zegt Raj Bajaj, vicepresident van Webfleet International. “Data is cruciaal om een duurzame toekomst van mobiliteit mogelijk te maken, dus we zijn verheugd om op dit wereldwijde podium, CES, te staan, waar we het volledige potentieel van onze datagestuurde oplossingen aan de wereld kunnen laten zien.”
Gedurende de vier dagen richt Bridgestone zich ook op drie andere belangrijke thema’s: hernieuwbare natuurlijke rubber en bandenrecycling, slimme digitaal verbonden banden en luchtveren voor EV’s, en digitale conciërge voor persoonlijk en wagenparkbeheer.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.