Geplaatst door Claranet Benelux

Claranet en Zivver kondigen samenwerking aan

Claranet Benelux en Zivver kondigen een nieuw partnership aan. Deze samenwerking biedt bedrijven en instellingen in de Benelux-regio een gemakkelijke manier om datalekken te voorkomen, veilig via e-mail te communiceren en te voldoen aan de strenge veiligheidseisen van onder andere NIS2 en DORA.
Claranet Benelux is een toonaangevende IT-dienstverlener in de Benelux die zich richt op het leveren van (digitale) werkplekken, security, netwerken en oplossingen op het gebied van managed hosting en cloud. Zivver helpt organisaties om datalekken te voorkomen, veilig digitaal te communiceren, informatie passend te beveiligen en te voldoen aan relevante wetgeving.
Claranet Benelux voegt met Zivver oplossingen voor veilig mailen, veilig bestanden delen, aangetekend mailen en digitaal ondertekenen toe aan haar portfolio. Deze oplossingen worden aangeboden als een dienst van Claranet Benelux. Zivver vereist geen extra technische kennis om te integreren in de bestaande IT-oplossingen van klanten. Hierdoor kunnen organisaties hun huidige e-mailtools blijven gebruiken, maar ook voldoen aan de veiligheids- en compliance-eisen van nu.
Door de integratie van Zivver in Outlook en Gmail hoeven medewerkers hun gedrag niet te veranderen, maar ondersteunt Zivver hen met machine learning gebaseerde beslissingsondersteuning om de juiste informatie aan de juiste persoon op de juiste manier met de juiste veiligheid te versturen waarbij het beleid van de organisatie wordt gevolgd.

Absolute noodzaak
Volgens Paul van Boerdonk, Managing Director bij Claranet Benelux, dienen zaken als veilig mailen en veilig bestanden delen niet langer als een optie te worden beschouwd, maar als een absolute noodzaak. “Organisaties moeten er zeker van zijn dat hun e-mailcommunicatie veilig is en dat hun vertrouwelijke informatie niet in verkeerde handen valt. Dit wordt in de toekomst nog belangrijker om te kunnen voldoen aan de strenge eisen van onder andere NIS2 en DORA. Claranet Benelux wil daarom haar klanten een veilig digitaal communicatieplatform aanbieden dat hen privacy en vertrouwelijkheid garandeert. Door samen te werken met Zivver kan Claranet Benelux dit nu bieden. Los van het gebruiksgemak en de veiligheid die Zivver biedt, was doorslaggevend voor onze keuze het feit dat Zivver marktleider is in Europa met ruim 10.000 tevreden klanten en door Gartner wordt erkend als een van de vier wereldwijd toonaangevende oplossingen voor veilig mailen.”
Samenwerken aan weerbaarheid
Ook Rick Goud, CIO bij Zivver, is enthousiast over de samenwerking: “Claranet Benelux heeft een bewezen staat van dienst in het leveren van cloud- en netwerkdiensten aan bedrijven in de Benelux-regio. Wij delen dezelfde ambitie en visie op het waarborgen van de privacy en beveiliging van bedrijven en instellingen.Samen kunnen wij een sterke toegevoegde waarde bieden aan klanten van Claranet Benelux en hen helpen de weerbaarheid tegen datalekken te vergroten.”

Zivver is nu beschikbaar
De oplossingen van Zivver voor veilig mailen, veilig bestanden delen, aangetekend mailen en digitaal ondertekenen zijn nu beschikbaar voor alle klanten van Claranet Benelux. Met Zivver kunnen bedrijven besparen op tijd en kosten en profiteren van een veilige, gebruiksvriendelijke en efficiënte manier van digitale communicatie. Neem nu contact op met uw Claranet accountmanager voor meer informatie.

Over Claranet
Claranet is een wereldwijde leverancier van IT-diensten met jarenlange kennis en ervaring op het gebied van (digitale) werkplekken, security, netwerken en oplossingen op het gebied van managed hosting en cloud. Met flexibele en schaalbare technologie oplossingen ontzorgen wij organisaties en stellen wij ze in staat om bij te blijven op IT-gebied en te moderniseren. Groot genoeg om te leveren, maar klein genoeg om betrokken te zijn. Wij zijn daar waar onze klanten ons nodig hebben, in hun tempo, met lokale aanwezigheid.

Claranet is opgericht in 1996 en heeft zich ontwikkeld van een baanbrekende Internet Service Provider (ISP) tot een wereldwijde aanbieder van beheerde IT-diensten met een jaarlijkse omzet van € 600 miljoen, meer dan 10.000 zakelijke klanten en ruim 3.300 medewerkers.

Over Zivver
Zivver is een leider in veilige communicatie oplossingen en heeft als doel organisaties te helpen hun gevoelige gegevens te beschermen conform de regelgeving. Zivver stelt personen in staat om veilig te communiceren en fouten te voorkomen. Het bedrijf optimaliseert veilige communicatie en productiviteit door een beveiligings- en privacy laag toe te voegen aan bestaande e-mailsystemen, zoals Outlook, M365 en Gmail. Zivver is opgericht in 2015 en bedient inmiddels met circa 150 medewerkers meer dan 10.000 organisaties in verschillende markten en branches, waaronder financiële dienstverlening, lokale overheid, gezondheidszorg en centrale overheid.

Claranet Benelux
Flight Forum 840