Close en See Tickets bundelen krachten tijdens Europa’s grootste e-sports festival
Amsterdam, 28 februari 2022 – Close, het interactieve communicatieplatform voor de eventsector, en See Tickets, de expert in ticketverkoop, werken samen om bezoekers van het GG DreamHack Sports event (GG22) de beste digitale klantervaring te bieden. Door de API-koppeling tussen Close en See Tickets vinden bezoekers na aankoop van hun ticket alle eventinformatie terug in de Close app. Met relevante content en berichten, wordt de engagement voor, tijdens en na het evenement vergroot. Denk aan praktische informatie zoals waar welke competitie zich afspeelt, maar ook aan veel amusement zoals live competitie uitslagen en tijdsloten voor demo’s.
Kiliaan Toorenaar, mede-oprichter van Close: “De samenwerking met een partij als See Tickets is van grote waarde. Het zorgt ervoor dat we de all-round communicatie voor zowel de bezoeker als de organisatie van het evenement kunnen stroomlijnen. GG22 tilt met dit sports gaming festival de beleving naar een niet eerder vertoond niveau en het doet ons plezier dat we hier, in samenwerking met See Tickets, aan kunnen bijdragen.”
Marijke van den Bosch, CEO van See Tickets Benelux: “Close en See Tickets hebben beiden het optimaliseren en personaliseren van de customer journey voor ticketkopers hoog op de agenda staan. De samenwerking met Close stelt onze klanten in staat om, ook via deze weg, direct te communiceren met hun fans. Dit verhoogt naast de voorpret richting het event de engagement en versterkt daarmee de relatie tussen de organisatie en hun fans. Door relevante communicatie op het juiste moment, zien we daarnaast de verkoop van ‘add ons’ als lockers, drink tokens en merchandise significant toenemen. Dit resulteert in veel gevallen tot 30% meer omzet voor de organisatie en een volledig, persoonlijk aanbod richting de fan.”
Over GG22
Tijdens het Pinksterweekend van 4 en 5 juni 2022 kunnen gaming- en sportliefhebbers hun hart ophalen tijdens het grootste sports gaming festival van Europa, georganiseerd door Eredivisie CV, DreamHack Sports Games en MECC Maastricht. GG22 presenteert onder andere de spannende KPN eDivisie Finals, competities van de Creators FC en verschillende sport- en gaming clinics. Tijdens GG22 kunnen bezoekers bovendien hun vaardigheden in hun favoriete sports games laten zien, verschillende games uitproberen, hun helden ontmoeten, nieuwe producten ervaren én nieuwe vrienden maken.
Brenda Munsterman, Product Manager bij MECC Maastricht, licht toe: “Samen met GG22 zetten we een nieuw concept neer waarin de combinatie van online en live sporten een bijzondere uitdaging vormt. Het is van belang dat we voortdurend in goed contact staan met onze bezoekers. Om hen de beste ervaring te bieden moeten we hen van zowel informatie als triggerende content voorzien. De filosofie van Close en See Tickets sluit goed aan bij onze doelstellingen en daarom zijn we verheugd met deze samenwerking.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.