Cornelissen Groep zet in op groei, chauffeurs en ROSH Studios

Transport- en logistiek familiebedrijf Cornelissen zet haar strategie kracht bij door een expliciete focus op de chauffeur. De campagne genaamd ‘De Verbinding’ benadrukt de essentie en het bestaansrecht van de transportsector: het is de chauffeur die de economie en de maatschappij draaiende houdt.
De Verbinding – Video:
Cornelissen zet in op groei. Groei door aankoop. Groei in wagenpark. Groei in klanten en omzet. Groei in marktaandeel en afzetgebied. Groei in personeel en dan vooral chauffeurs.
Eén aspect binnen Cornelissen moet ‘klein’ blijven. En dat is het gevoel en de cultuur. Klein staat voor de verbinding. Het familiaire, de korte lijnen, het informele, het plezier, het benaderbare, de trots en het verantwoordelijkheidsgevoel van #teamcornelissen in hun maatschappelijke en economische rol, mogen niet verwateren naarmate de organisatie groeit.
Om die waarden binnen Cornelissen te waarborgen start nu te campagne ‘De Verbinding’. Met deze campagne in samenwerking met ROSH Studios, rekent vooruitstrevende transporteur af met het zogeheten top-down model. Cornelissen positioneert zichzelf op de werkvloer of liever gezegd in de cabine. De organisatie is in dienst van de chauffeur.
De chauffeur is het uithangbord van Cornelissen, zowel intern als extern. Ze hebben geen nummers, maar namen. Zij besturen letterlijk en figuurlijk het bedrijf. De chauffeur verdient daarom alle mogelijke waardering en erkenning die het familiebedrijf kan geven voor het vakmanschap dat zij leveren. Hun werk en toewijding dient iedere producent en iedere consument in Nederland en daarbuiten. Zoals in de campagnevideo wordt uitgedragen is de chauffeur het essentiële radartje in de connectie met elkaar en de wereld waarin we leven: De Verbinding!
ROSH Studios is een relatieve nieuwkomen aan de bureaukant. Het creatieve bureau uit Nijmegen bestaat nog maar 3,5 jaar, maar heeft zichzelf in korte tijd op de kaart gezet met projecten voor Nike, JBL, Boels, MSI, RTL, Videoland, Canon en de NPO. Daarnaast hebben ze een behoorlijke voetafdruk achtergelaten binnen de entertainment- en eventbranche met werk voor Paramount Pictures, Mojo, Warner Music, BMG, Alda, ID&T, Spinnin’, talloze influencers als Enzo Knol, en Dylan Haegens en voor diverse bioscoopfilms.
Het werk van ROSH is uitgesproken, vernieuwend en verrassend. Volgens Cornelissen de ingrediënten om de wat conversatievere branche op te schudden en populair gezegd te ‘disrupten’.
ROSH Studios Info:
Showreel:
Website
Cornelissen en ROSH zetten met deze campagne, als hulde en ongeacht bedrijf of branche, een (blauwe) spotlight op elke chauffeur!
Cornelissen ziet jou…
Wil je meer informatie over De Verbinding of Cornelissen? Ga naar www.cornelissen.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.