Cover Genius werkt samen met Ryanair om klanten in Nederland Embedded Travel Protection aan te bieden

AMSTERDAM, 14 december 2021 – Cover Genius, de toonaangevende wereldwijde insurtech voor embedded verzekeringen, kondigt vandaag een strategisch partnerschap aan met Ryanair, Europa’s grootste luchtvaartmaatschappij, om haar klanten uitgebreide reisbescherming te bieden, direct ge﮴egreerd in de boekingsflow voor een gemakkelijkere ervaring.
Door de integratie met XCover, het bekroonde wereldwijde distributieplatform van Cover Genius, zullen Ryanair-klanten de mogelijkheid hebben om een selectie van beschermingsproducten aan te schaffen die op hun reisroute zijn afgestemd.
Ryanair’s Director of Ancillary Revenue, Greg O’Gorman, zei: “We zijn verheugd om samen te werken met Cover Genius om ons groeiende netwerk van klanten een nog handiger en uitgebreider pakket aan reisverzekeringsopties te bieden. Klanten kunnen nu gebruik maken van op maat gemaakte verzekeringspakketten die speciaal zijn samengesteld voor elke reisroute, ongeacht hun locatie of taal, zodat ze met een gerust hart kunnen reizen met Ryanair, Europa’s nr.1 luchtvaartmaatschappij.”
Deze samenwerking volgt een onderzoek naar reisverzekeringen waaruit blijkt dat 40% van de Nederlandse reizigers van plan is over te stappen van hun huidige reisverzekeringskanaal vanwege ontevredenheid over de dekking en schade-ervaringen. Dit blijkt uit een onderzoek, uitgevoerd door Momentive.ai en in opdracht van Cover Genius, waarbij 509 Nederlandse reizigers werden geobserveerd om een beter inzicht te krijgen in hun opvattingen over reisverzekeringen, de kanalen waar zij de voorkeur aan geven om deze af te sluiten en hun ervaringen bij het indienen van een claim.
Bij het vergelijken van recente aankopen versus toekomstige aankoopvoorkeuren voor reisverzekeringen, geeft 54% van degenen die in de afgelopen 18 maanden bij hun reisaanbieder of agent hebben gekocht, er de voorkeur aan om opnieuw op deze manier te kopen.
Uit de bevindingen blijkt dat 38% van de Nederlandse reizigers sinds maart 2020 een reisverzekering heeft afgesloten om zich te beschermen tegen pandemiegerelateerde problemen; bij 11% van deze reizigers werden pandemiegerelateerde claims afgewezen. Nederland is daarmee koploper in de EU wat betreft het behandelen en uitbetalen van claims die passen bij deze tijd.
“Sinds de start van COVID-19 heeft ons netwerk van reispartners een stijging van 647% gezien in attach rates, wat de versnelde behoefte aan bescherming aantoont”, aldus Peter Smith, VP Strategic Partnerships – Travel voor Cover Genius. “In de huidige omgeving moeten ’s lands toonaangevende digitale en digitaal ge뮧ageerde bedrijven – of het nu gaat om luchtvaartmaatschappijen, OTA’s, cruisemaatschappijen of zelfs banken en fintechs – leunen op insurtechs voor bescherming op maat die geschikt is voor hun klanten, in plaats van te vertrouwen op traditionele verzekeraars en legacy-systemen om bescherming te beheren voor hun klanten in hun tijd van nood.”
Op de vraag om hun schade-ervaring te beoordelen, scoorden klanten een NPS van -25 voor alle bronnen van reisverzekeringen (reisaanbieder/agent, online verzekeraar, zorgverzekeraar of creditcard). Online verzekeraars gaven een post-claim NPS van -30, en het duurde 12 dagen om de claim te verwerken. De post-claim NPS van Cover Genius staat op +65; de hoogste onafhankelijk gecontroleerde score voor welke verzekeringsmaatschappij dan ook wereldwijd.
De studie toonde ook een correlatie aan tussen NPS en de oplostijd voor claims, wat suggereert dat claims ondersteund door snellere betalingen, duidelijkere polisformuleringen, online statusupdates, online archivering en het vermijden van het opnieuw invoeren van gegevens allemaal de tevredenheidspercentages kunnen verhogen.
“Nu klanten een digital-first ervaring verwachten, is het tijd voor grote Europese merken om hun klanten te beschermen met ge﮴egreerde, hyperrelevante producten die de wrijving verminderen en geschikt zijn voor een toekomst waarin klanten steeds vaker willen dat hun bescherming van hun favoriete merken komt”, aldus Smith.
De studie volgt op twee baanbrekende rapporten die aantoonden dat klanten – universeel omdat het handiger is – een sterke voorkeur hebben voor in de bank ge﮴egreerde bescherming op basis van transactiemonitoring, en ze willen de gemoedsrust te weten dat hun favoriete retailers garanties en verzendverzekeringen kunnen afstemmen op hun onderliggende artikelen.
Download het volledige rapport: “Een consumentgericht onderzoek naar schade-ervaringen en ingebedde aanbiedingen voor de reisindustrie – Nederland”.
Over Cover Genius
Cover Genius is de insurtech voor ingebedde verzekeringen die wereldwijd de klanten beschermt van de grootste digitale bedrijven ter wereld, waaronder Booking Holdings, Icelandair, Intuit, Skyscanner, Ola en Descartes ShipRush. We zijn ook beschikbaar bij Amazon, Flipkart, eBay, Wayfair en SE Asia’s grootste bedrijf, Shopee. De visie van Cover Genius is om alle klanten van ’s werelds grootste online bedrijven te beschermen door middel van XCover, een bekroond wereldwijd distributieplatform voor elke lijn van verzekeringen of garanties, en XClaim, een API voor onmiddellijke betaling van goedgekeurde claims die een NPS van +65 oplevert, een resultaat dat onafhankelijk is erkend als het hoogste voor elke verzekeringsmaatschappij ter wereld.
Cover Genius en partners werken samen aan oplossingen die bescherming bieden, daarbij geholpen door Cover Genius’ licenties in meer dan 60 landen en alle 50 Amerikaanse staten.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.