Creatief op zoek naar nieuwe klanten via online marketing

Barneveld, 11 januari 2014 – De internetpenetratie heeft de afgelopen jaren een grote vaart genomen. Aanwezig zijn en je onderscheiden via het internet is een van de speerpunten die veel bedrijven ter harte nemen. Je kan bedrijven naar jou laten zoeken, maar keer het eens om en ga zelf op een creatieve manier op zoek naar potentiële klanten.
2000+ bezoekers en 250 shares binnen 24 uur
Marco Groenendijk, directeur van iOnline BV uit Barneveld vertelt: In een concurrerende markt van het internet is het van belang dat je je onderscheidt ten opzichte van je concurrent. Niet alleen via je huidige kanalen, maar ook de manier waarop je op zoek gaat naar nieuwe klanten. Wijzijn altijd op zoek naar nieuwe ideeën voor zowel onszelf als klanten. Het succes van Roy Donders was ons niet ontgaan en nadat wij concludeerde dat hij geen webshop had om zijn succes nog verder uit te breiden gingen onze marketingsensoren knipperen. Nadat we de domeinnaam www.roydonders.nl konden overnemen is er een eenvoudige landingspagina opgezet met een korte maar krachtige oproep aan Roy. De buzz via social media was geplaatst en binnen een uur hadden we al enkele honderden bezoekers op de website en was deze al 30 keer gedeeld. Na 24 uur waren er al ruim 2000 website bezoeken geregistreerd en was de link al 250 keer gedeeld!
Onderscheiden is het keyword
Door de verschuiving van markten én de invloed van het internet is onze manier van denken ook veranderd. Niet alleen je kennis is belangrijk, vooral hoe je dit omzet naar iets creatiefs waardoor je (potentiele) klanten blijft verrassen is erg belangrijk.
Je winkel online presenteren in de hoop dat je de juiste snaar raakt bij je bezoekers is niet meer afdoende. Je moet op een creatieve manier je potentiele klanten benaderen. Een tikkeltje humor en brutaliteit mag je inzetten om het ijs breken. Nu hopen dat Roy Donders snel de weg naar iOnline vindt zodat wij hem kunnen helpen bij het online verkopen van zijn kledinglijn.
Over iOnline
iOnline is in 2005 opgericht door Marco Groenendijk. Met een team van 19 professionals ontwikkelen wij mobiele apps, social media apps, websites en webshops. Daarnaast bieden wij infrastructurele (hosting) diensten. Dat doen we zoals we zijn. Als pure professionals, maar heel pragmatisch. Op zoek naar nieuwe wegen en onverwachte oplossingen.
Onze klanten komen uit verschillende hoeken. Bekende en onbekende bedrijven welke één ding gemeen hebben. Zij willen zich online sterk(er) positioneren, en juist dát is waar iOnline goed in is.
Hebt u ondernemersplannen waarin internet een grote rol speelt? Zijn webapplicaties cruciaal voor uw dagelijkse business? Moet online marketing voor u een groeiversneller worden? Maak dan kennis met iOnline en benut de veelzijdigekansen die het internet biedt. www.ionline.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.