Industry Wire

Geplaatst door CrowdAboutNow 

Crowdfunding van culinaire streamingdienst Cheflix heeft binnen korte tijd succesvol 100% bereikt

Amsterdam, 3 juni 2024 – Cheflix, het platform waar je kan leren koken van de beste chefs, is een crowdfunding gestart via CrowdAboutNow om de groei te versnellen. De steamingdienst biedt kookvideo’s aan waarmee je stap voor stap onder andere de lekkerste pasta carbonara, steak tartaar en pizza leert koken van topchefs zoals Ron Blaauw en Alain Caron. Met de crowdfunding geeft Cheflix hun leden de mogelijkheid om mee te investeren. De financiering wordt gebruikt voor de doorontwikkeling van de app, meer kookvideo’s en onder andere live evenementen.

Cheflix sinds start een succes
Cheflix is ontstaan tijdens corona toen het bedrijf van Jeroen van den Brink – oprichter van de Nationale Restaurant Week – plotseling stil viel. Hij besloot een aantal bekende chefs te bellen om samen kookvideo’s op te nemen. Dat werd in korte tijd een groot succes. Cheflix is in 2021 als zelfstandig bedrijf voortgezet, waarna Thomas van Burg zich aansloot als mede-eigenaar en later ook Rudie Heinen onderdeel werd van het managementteam.

Cheflix app
In december 2023 werd naast het online platform ook de Cheflix app gelanceerd, waardoor het voor gebruikers nog makkelijker is om in de keuken met de kookvideo’s aan de slag te gaan.

Inmiddels heeft Cheflix al meer dan 60.000 leden en ruim 500 kookvideo’s beschikbaar. Dit jaar wil het bedrijf de app doorontwikkelen en maandelijks nieuwe masterclasses lanceren. “We zetten daarnaast vol in op AI om masterclasses in meerdere talen te kunnen aanbieden, zodat Cheflix in meer landen kan groeien”, legt van den Brink uit.

Crowdfunding voor groei
Om de groei en doorontwikkeling te financieren is Cheflix een crowdfunding gestart via CrowdAboutNow, waarbij het minimale doel was om 150.000 euro op te halen. Dit bedrag werd al in korte tijd bereikt. Maar investeerders kunnen nog steeds mee investeren, maximaal kan met de campagne 250.000 euro opgehaald worden. Het extra bedrag wordt onder andere gebruikt om live evenementen te organiseren. Van den Brink:“Cheflix is er om thuis te kunnen leren koken van de beste chefs. Hoe leuk zou het echter zijn om dit ook een keer live te kunnen doen?”

Meer informatie over de crowdfunding staat online op CrowdAboutnow: https://crowdaboutnow.nl/cheflix

 

NOOT VOOR DE REDACTIE

(Niet bestemd voor publicatie)

 

Voor meer persinformatie en/of interviewverzoeken:

Wil je als journalist kennismaken met Cheflix? Mail ons dan voor een gratis premium lidmaatschap.

 

Cheflix

Naam: Jeroen van den Brink (co-Founder)

Telefoon: 06 24 24 60 37

Email: jeroen.van.den.brink@cheflix.com

 

Over Cheflix

 

Crowdfunding: https://crowdaboutnow.nl/cheflix

Korte video pitch: https://youtu.be/M6o9LtAzca0

 

Op Cheflix (opgericht in 2021 door Thomas van Burg en Jeroen van den Brink) leer je koken van de beste (Michelinsterren) chefs, zoals Jacob Jan Boerma, Ron Blaauw en Hans van Wolde. Deze topchefs leren je stap-voor-stap hoe je snel en simpel geweldige gerechten op tafel kan zetten.

 

Met Cheflix krijg je toegang tot prachtige online masterclasses van wereldniveau, die je kunt bekijken waar én wanneer je wilt. Elke masterclass bestaat uit ongeveer 15 videolessen, van elk gemiddeld 5-10 minuten. Op deze manier kan iedereen op z’n eigen manier in z’n eigen tempo leren.  Bij elke masterclass kun je een werkboek met alle recepten downloaden, zodat je aantekeningen kan maken en handige boodschappenlijstjes direct bij de hand hebt.

www.cheflix.com

 

Volg CHEFLIX

Instagram @cheflixonline

Facebook @cheflixonline

YouTube @chefllixonline

 

————————-

Over CrowdAboutNow

CrowdAboutNow helpt bedrijven die willen groeien of veranderen, samen met hun klanten en fans. Dit doen ze met behulp van crowdfunding. Samen zetten ze een op maat campagne op waarin het verhaal en de doelen van de ondernemer centraal staan. Je bepaalt zelf je financieringsvoorwaarden en krijgt passend advies. Op deze manier helpt CrowdAboutNow bij de financiering én wordt er gewerkt aan een sterke community van waardevolle relaties, relaties die je visie delen. Dit doen ze voor (lokale) ondernemers met een sociaal hart en een duidelijke missie.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht