CurveCatch brengt lingerie-expertise tot in de huiskamer met innovatieve lingerieboxen
Antwerpen, 16 maart 2022 – Machine learning in lingerie? CurveCatch vindt dat lingerie shoppen heel wat beter kan en bouwt een website om in drie eenvoudige stappen thuis lingerie te passen die voor jou wordt geselecteerd. De start-up combineert zo het beste van online shoppen met het advies dat je krijgt in een speciaalzaak. CurveCatch wordt als jonge startup begeleid door accelerator Start it @KBC, het grootste start-up netwerk van België.
Sinds 1969 vliegen we naar de maan maar anno 2022 dragen 80% van de mensen nog altijd BH’s die niet comfortabel zitten. BH’s zijn dan ook complexe producten: ze gaan tot 130 maten en kunnen uit 54 onderdelen bestaan! Ter vergelijking: een T-shirt bestaat vaak uit vier stukken.
Hoewel de meeste mensen het niet leuk vinden om in een lingeriewinkel te passen, koopt slechts 10% lingerie online. Dit is vier à vijf maal minder dan schoenen en kleding. De reden hiervoor is de maat inconsistentie tussen lingeriemerken en het gebrek aan informatie over deze producten.
CurveCatch combineert het beste van online en in een speciaalzaak shoppen
Je vult eerst een korte vragenlijst in over jouw favoriete BH en wat je zoekt. Door hier zorgvuldig naar te luisteren, stelt het team van experten bij CurveCatch een box samen met een 15-tal items die jou perfect zouden moeten passen. Je krijgt deze gratis en vrijblijvend aan huis geleverd. Enkele dagen daarna wordt de box opnieuw opgehaald en betaal je alleen voor de lingerie die je wenst te houden. Ze vragen daarnaast ook feedback over de pasvorm en stijl en wat je van de verschillende items vond. Zo worden de aanbevelingen steeds beter.
Story image
Zoals Netflix aanbevelingen voor lingerie
“Onze artificiële intelligentie weet zo beetje bij beetje beter wat jou zou moeten passen. Wanneer klanten ons feedback geven over items die ze thuis gepast hebben, helpen ze zo duizenden anderen.” zegt Nils Heyman-Dewitte.
“We dromen van één groot testforum waar we elkaar helpen door meningen en feedback te delen. Er heeft namelijk niemand meer gelijk over of een BH goed past of niet dan de consument. We zijn volledig onafhankelijk van de merken waar we mee werken waardoor we objectief kunnen zijn en ook eerlijk kunnen zeggen wanneer iets niet goed zal passen”, zegt Kimia Namadchi.
Ze vliegen al een tijdje onder de radar maar introduceren zich vandaag officieel aan het publiek. Sinds april 2020 heeft CurveCatch al meer dan 1.500 lingerieboxen geleverd. Ze kregen zelfs al bestellingen uit Spanje, Duitsland en Oostenrijk toen hun website alleen in het Nederlands beschikbaar was. Dit concept is ideaal voor wie niet graag shopt in een lingeriewinkel of niet veel tijd heeft maar toch die extra raad en expertise wenst zonder dewelke lingerie-shoppen online moeilijk blijft. Klanten vinden het ook gewoon fijn om een box thuis te ontvangen en nieuwe merken en stijlen te ontdekken als een me-momentje of zelfs als cadeau.
Story image
CurveCatch werd tijdens de pandemie geboren uit een liefde voor lingerie en technologie
Kimia Namadchi groeide op in de lingeriewinkels van haar ouders. Toen deze tijdelijk moesten sluiten tijdens de pandemie, ontstond de eerste versie van CurveCatch. Kimia Namadchi en Nils Heyman-Dewitte zijn beiden ingenieur en werkten tot voor kort in Dublin bij Google en Accenture. Ze gaven hun internationale tech carrières op om samen met hun klanten de status quo in lingerie shoppen te verbeteren. Hun doel is de expertise van een lingerie experte tot in onze huiskamers brengen en te digitaliseren.
Kimia Namadchi en Nils Heyman-Dewitte, founders van CurveCatch
Kimia Namadchi en Nils Heyman-Dewitte, founders van CurveCatch
Een platform voor iedereen, in alle maten, geuren en kleuren
CurveCatch wil dé plek worden waar iedereen, onafhankelijk van maat, geslacht, leeftijd en etniciteit. lingerie kan vinden die perfect past op een leuke manier. Zo werken ze bewust van A tot N-cup over verschillende merken, stijlen en prijzen heen.
In 2021 werden ze reeds geselecteerd voor het accelerator programma Start it @KBC en ontvingen ze een beurs van dé beste accelerator in de wereld, Y Combinator in San Francisco. Vandaag bereidt het team zijn eerste investeringsronde voor om hun team te groeien en plant daarmee ook uit te breiden naar o.a. Nederland en Duitsland.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.