Datatrics transformeert de industrie door gratis gebruik van hun CDP mogelijk te maken

Enschede, 23 februari 2022 – Datatrics, een bedrijf met de missie om marketeers in staat te stellen de kracht van data en kunstmatige intelligentie te benutten door marketing en technologie te aggregeren, introduceert de mogelijkheid om een gratis account aan te maken en de mogelijkheden te verkennen met hun Customer Data Platform (CDP).
Met een gratis Datatrics-account kunnen marketeers ontdekken hoe eenvoudig het is om de eerste stappen te zetten om gepersonaliseerde klantervaringen te creëren. Door gebruik te maken van Artificial Intelligence en datagedreven beslissingen, worden marketeers ontzorgd en verbeteren de prestaties. Marketeers kunnen met hun account data consolideren en 360-graden klantprofielen maken die in realtime worden bijgewerkt. Het Datatrics-algoritme genereert inzicht in klanttype, overtuigingsprincipes, koopfase en de beste tijd om contact op te nemen met klanten.
Bas Nieland, CEO van Datatrics, benadrukt: “We zijn er trots op dat we het platform hebben geopend en marketeers in staat hebben gesteld de eerste stappen te zetten naar verregaande marketing personalisatie. Daarnaast werken we nog hard aan de verdere ontwikkeling van het platform voor zowel gratis als bestaande gebruikers om het nog toegankelijker te maken voor iedereen.”
“We zijn blij dat Datatrics heeft besloten om zijn CDP open te stellen. We geloven namelijk sterk in het toegankelijker maken van klantdata door gratis toegang te bieden. Voornamelijk aan de bedrijven binnen het MKB, die het zich niet kunnen veroorloven om te investeren in high end data tools” – zegt Nazzareno Gorni, oprichter en CEO van Growens, die Datatrics in 2018 overnam. “In navolging van onze product strategie hebben we voor onze andere Business Units ook al gratis accounts gecreëerd. We willen graag zoveel mogelijk bedrijven helpen om aan de verwachtingen van de klant te voldoen, of deze te overtreffen, en tegelijkertijd maximale gegevensbeveiliging en -bescherming te bieden.”
Meer informatie over een gratis account is hier te vinden.
Datatrics, opgericht in 2012 door CEO Bas Nieland, helpt bedrijven interne en externe data te gebruiken voor datagedreven besluitvorming met behulp van AI-aangedreven technologie. Growens heeft Datatrics in 2018 overgenomen.
Growens (GROW) is een verticaal geïntegreerde speler op het gebied van Cloud Marketing Technologies, met een gecombineerd SaaS- en CPaaS-aanbod. Dankzij de groeiende reeks datagestuurde oplossingen kunnen het MKB en grote ondernemingen wereldwijd de evoluerende manieren van communiceren met klanten beheersen. Beginnend bij het moederbedrijf, dat de MailUp-businessunit (e-mailmarketing technologie) omvat, heeft de groep een gestaag groeipad, zowel organisch als door overnames: Acumbamail (Spaanse en Latijns-Amerikaanse markten), Agile Telecom (groothandels-sms-markt) en Datatrics (kunstmatige intelligentie). Het merkenportfolio wordt gecompleteerd door BEE, een e-maileditor die in 2017 werd gelanceerd als een aanvullende business line en die al duizenden klanten wereldwijd heeft. Vandaag de dag is Growens een toonaangevende Europese speler op het gebied van Cloud Marketing Technologies en bedient ca. 26.000+ organisaties in 100+ landen.
Het bedrijf is toegelaten tot de handel op de Euronext Growth Milan (EGM)-markt die wordt beheerd door de Italiaanse effectenbeurs, met een free float van ca. 37%.
ISIN IT0005040354 – Reuters: GROW.MI – Bloomberg: GROW IM
Media & Guidelines: https://growens.io/en/media-guidelines
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.