Datingapp The Inner Circle: niet voor de elite
Op datingapp The Inner Circle kom je enkel singles tegen die succesvol, hoogopgeleid en ‘mooi’ zijn. Alhoewel dit niet (volledig) naar waarheid is, staat de The Inner Circle zo bij sommigen wel bekend. The Inner Circle wil deze misvatting tackelen: het platform is toegankelijk voor iedereen die op zoek is naar serieuze liefde. Nog steeds strenge eisen? Ja. Alleen voor de elite? Nee.
Wat gebeurt er dan wél bij het aanmelden?
De meest voorkomende misvatting is dat singles worden geselecteerd op hun uiterlijk. Er wordt wel naar foto’s gekeken die je aan je profiel toevoegt, maar dan enkel om te bepalen of je wel echt opzoek bent naar een serieuze relatie. Sta je met een ontbloot bovenlijf op je profielfoto? Grote kans dat je dan niet de datingapp gaat gebruiken met the right intentions en niet toegelaten wordt. Ook worden aanmeldingen gescreend op duidelijke foto’s – verstop je jezelf bijvoorbeeld achter een zonnebril en hoed – en kwaliteit, zodat leden een zo’n realistisch mogelijk beeld krijgen van hun potentiële matches. Daarnaast doet je opleidingsniveau er ook niet zoveel toe. Wat The Inner Circle wel doet is kijken naar je baan en ambitieniveau. Zo streeft de app naar optimale veiligheid én om enkel singles met een stabiele basis en serieuze potentie op liefde bijeen te brengen. Niet voor een snelle hook-up. Met deze koppelformule werden al talloze singles gevormd tot stelletjes, echtgenoten en kruipen er zelfs The Inner Circle baby’s rond.
Online meets offline
De missie van The Inner Circle is om alleen singles te verbinden die op zoek zijn naar een serieuze relatie. In plaats van het aantal singles die gebruik maken van de app, baseert het team succes dan ook op het samenbrengen van deze personen; het uitwisselen van telefoonnummers, afspreken om te daten, of elkaar ontmoeten tijdens een van de evenementen die maandelijks wereldwijd worden georganiseerd. Leden worden constant gestimuleerd om een connectie te maken in het ‘echte’ leven. Zo wordt binnenkort de functie geïntegreerd waar een gesprek starten met enkel ‘hi’ niet meer mag en kunnen leden op korte termijn ook zelf evenementen en meet-ups gaan initiëren om met elkaar te connecten. Alles om het eindeloze en (soms) vermoeiende gechat tegen te gaan.
Over The Inner Circle
The Inner Circle is in 2012 opgericht door David Vermeulen (CEO), Michael Krayenhoff (COO) en Serge Samusya (CTO). De datingapp heeft inmiddels 2 miljoen leden en moedigt hen aan om elkaar in het echt te ontmoeten. The Inner Circle doorbreekt het vermoeiende en eeuwige ‘swipen’ door leden niet alleen met elkaar in contact te brengen, maar maandelijks over de hele wereld events te organiseren om gelijkgestemden met elkaar in contact te brengen.
The Inner Circle in cijfers:
- 2 miljoen leden
- Meer dan 300 succesverhalen, van huwelijken tot babykaartjes
- Meer dan 10.000 koppels leerden elkaar kennen dankzij The Inner Circle
- Gelanceerd in Amsterdam in 2012, in het Verenigd Koninkrijk in 2013
- Actief in 37 steden in 26 landen
- Opgericht door David Vermeulen (CEO), Serge Samusya (CTO) en Michael Krayenhoff (COO)
- Winnaar van Deloitte’s Technology Fast 50 in the Netherlands in 2018
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.