DekaMarkt en Exterion Media kijken terug op een succesvolle beacon campagne
Utrecht, 19 april 2016 – Ter promotie van de nieuwe bezorgservice van DekaMarkt is er in samenwerking met Exterion Media een unieke Out-of-Home campagne met beacons gelanceerd. Deze campagne maakt gebruik van fysieke retargeting, mede mogelijk gemaakt door inBeacon en de Telegraaf app.
In Alkmaar en Heerhugowaard zijn de Out of Home (OOH) objecten van Exterion Media voorzien van beacons die werken in combinatie met de Telegraaf app. In deze app liep een display campagne van Dekamarkt. Zodra iemand met de Telegraaf app op zijn telefoon in de buurt van deze objecten komt, dan wordt dit geregistreerd en gebruikt om de advertentie te tonen zodra de betreffende persoon de Telegraaf app weer opent.
Positieve ontwikkeling
Met deze crossmediale campagne is DekaMarkt in staat geweest om offline en online optimaal te combineren. Jeffrey Peereboom, Online Marketeer voor Dirk en DekaMarkt: “Door gebruik te maken van beacons in OOH-objecten zien wij een groei van 400% CTR in de display campagne. Wie zien ook een positieve ontwikkeling in de conversie uit deze campagne door de mogelijkheid om relevantere content aan te kunnen bieden.”
De positieve resultaten van deze en eerdere interne en Telegraaf campagnes zijn aanleiding voor Exterion Media het beacon netwerk uit te breiden: “Deze zomer willen wij een netwerk uitrollen met meer dan 5.000 beacons door heel Nederland.” aldus Guy Grimmelt, Marketing & Business Development Director van Exterion Media. “Ons doel is deze unieke propositie in samenwerking met een selecte groep adverteerders te lanceren.” Wanneer Exterion Media minimaal 12 launching partners heeft, gaat het project daadwerkelijk van start.
Beacon technologie
De fysieke retargeting campagne wordt technisch mogelijk gemaakt door het inBeacon platform: “Wij bieden onze partners de mogelijkheid om een groot netwerk van beacons te beheren en via verschillende apps te benutten” aldus Remco Bron, CCO van inBeacon. “We hebben met de Telegraaf app en een groep vrijwillig participerende gebruikers een aantal metingen gedaan . We hebben onder andere gemeten dat 48% van de totale populatie de OOH-uiting heeft gezien. Een ander interessant gegeven is dat de gemiddelde tijd in de supermarkt ‘s avonds 50% korter is dan overdag.”
De toepassing van beacon technologie in combinatie met OOH advertenties biedt de mogelijkheid tot hyper-targeting van een mobiele advertentie. Dit maakt de advertentie meer relevant en meetbaar waardevoller voor alle partijen in kwestie.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.