Delta Lloyd lanceert zeilgame

Vanaf 12 juni is de zeilgame ‘De Optimist’ voor smartphones en tablets beschikbaar. De speler moet zeilend stormen trotseren, walvissen ontwijken en draaikolken vermijden. De game is onderdeel van de Optimist on Tour, het zomerprogramma van Delta Lloyd om kinderen te enthousiasmeren voor de watersport en zeilen in het bijzonder.
De game is gebaseerd op de televisiecommercial van Delta Lloyd waarin een jongetje met zijn zeilbootje (een Optimist) het avontuur tegemoet gaat. Zijn voorbereiding, kennis en inzicht helpen hem de obstakels op zijn reis te overwinnen. De zeereis is een metafoor voor je financiële leven, waarin Delta Lloyd kan helpen alert te reageren op veranderingen. De televisiecommercial en game zijn ontwikkeld door reclamebureau TBWANEBOKO.
Door te blazen (Iphone) of op het scherm te tikken (Iphone en andere devices), gaat de boot sneller varen. Maar pas op voor onverwachte gebeurtenissen. Ontwijk boten, walvissen en andere obstakels door je telefoon of tablet te kantelen. De game is al sinds 16 mei exclusief te spelen bij de Optimist on Tour maar nu ook voor iedereen gratis te downloaden. Tijdens de Optimist on Tour kun je meedingen naar de dagprijs voor de hoogste score van de dag. Pieter Jan Postma, Nederlandse topzeiler en ambassadeur van de Optimist on Tour, was tot afgelopen weekend recordhouder van de hoogste score met 486 punten. De 10-jarige Elise gaat nu aan de leiding met 496 punten.
Annette Reijersen van Buuren, manager Merk en Sponsoring Delta Lloyd: “Delta Lloyd heeft zich niet alleen ten doel gesteld het professionele zeilen in Nederland door zeilsponsoring naar een hoger plan te tillen, maar het zeilen ook onder een groter deel van de bevolking populair te maken. Het creëren van een mobiele zeilgame lag daarmee voor de hand. Met de leukste zeilgame van Nederland als onderdeel van de Optimist on Tour, bouwen we het in 2013 geïntroduceerde communicatieconcept ‘de Optimist’ verder uit.”
CEO TWBA Nederland Simon Neefjes: “Delta Lloyd wil haar sponsoractiviteiten breder inzetten en mensen dichterbij het merk brengen. Nadat de Optimist eerder al naar voren kwam in de televisiecommercial, laten we nu het grote publiek zelf met het bootje spelen. Uniek, voor een verzekeraar.”
Optimist on Tour
Delta Lloyd organiseert deze zomer op 10, soms oneigenlijke, zeilplaatsen in Nederland de Optimist on Tour. Kinderen met een zwemdiploma kunnen kosteloos deelnemen aan allerlei watersportactiviteiten van zeilles in een Optimist tot Suppen en lopen op water in een waterbal. Ook op het droge is van alles te beleven. Naast het spelen van de zeilgame ‘De Optimist’ kunnen kinderen proefjes doen in het waterlaboratorium en knopen leren leggen. Onderdeel van het zomerprogramma is de jeugdserie over een groep jongeren op zeilkamp. ‘w.s.v. De Optimist’ is vanaf 19 juli te zien bij RTL Telekids.
Kijk voor het gedetailleerde programma, de overige data en locaties, hoe aan te melden en meer informatie op www.optimistontour.nl. Voor foto’s van de verschillende locaties, kijk op: www.pinterest.com/bdeltalloyd
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.