Dit duo leidt Nederlandse merken naar succes op de Duitse markt

Amsterdam, 13.02.2024 – In een nieuwe samenwerking zet dit visionaire Duitse ondernemers-duo zich in om Nederlandse merken te ondersteunen bij hun wens en zoektocht naar succesvolle uitbreiding op de Duitse markt. Hieruit ontstaat arche / the agency, een nieuw cross-border marketingbureau.
Na een fase van groei binnen de landsgrenzen kiezen Nederlandse bedrijven vaak voor Duitsland, een aantrekkelijke en vooral lucratieve move, maar een markt die aanzienlijk verschilt van de Nederlandse, wat vraagt om een doelgerichte en cultuur bewuste aanpak.
arche brengt culturele en taalkundige barrières in kaart om Nederlandse merken cultureel relevante, data-gedreven en effectieve marketingoplossingen te bieden. De missie van het bureau is helder: “Wij ondersteunen Nederlandse merken niet alleen bij het succesvol betreden van – maar ook bij het blijvend vestigen in – de Duitse markt door onze achtergrond, jarenlange ervaring en uitgebreid netwerk optimaal in te zetten”, licht medeoprichter Jessica Wintz toe.
Giuliana Martini en Jessica Wintz vormen het dynamische marketing duo achter arche. Beiden geboren en getogen in Duitsland, zetten zij ruim tien jaar geleden de stap naar Nederland.
“Van Nederlandse partners tot het opvoeden van onze Duits/Nederlandse kinderen; we zijn niet alleen experts in beide culturen, we leven ze dag in, dag uit,” legt Giuliana Martini uit. Sindsdien hebben zij hun expertise in marketing en communicatie verfijnd en met succes gevestigde Nederlandse merken zoals Dille & Kamille, Fabienne Chapot, Rosefield en meer geïntroduceerd in de DACH regio (Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland).
arche_founders_giulianamartini_jessicawintz.jpg
Het marketingbureau biedt een uitgebreid scala aan diensten, waaronder:
– Strategy & consultancy
– Campaign & event management
– Media & PR
– Influencer marketing
– Website-optimalisatie & vertalingen
– Samenwerkingen op maat
Met beheersing van beide talen en een diepgaand begrip van beide culturen, bieden ze een uniek perspectief aan Nederlandse merken om zich binnen de Duitse markt te positioneren. Giuliana verduidelijkt: “Net zoals bogen (engels ‘arches’) al eeuwenlang als symboliek dienen voor toegangspoorten naar nieuwe werelden, en uitbreiding, kracht en verbinding vertegenwoordigen, zijn wij met arche dé gids naar Duitsland, onze thuismarkt.’
Website: www.we-are-arche.com
Instagram: arche_agency
E-mail: hallo@we-are-arche.com
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.