Dr. Oetker introduceert Club Suprema: het ultieme excuus voor een avondje me-time

Dr. Oetker brengt met Club Suprema een vernieuwende activatie naar Nederland, waarmee het foodmerk de premium pizza Suprema op een onorthodoxe manier onder de aandacht brengt. Being There, en de GroupM onderdelen EssenceMediacom en StudioM (de creatieve tak van GroupM) hebben samen een opvallend concept ontwikkeld. Dit speelt in op een groeiend inzicht onder Millennials en Gen-Z: me-time is essentieel, maar het ontbreekt vaak aan een geldig excuus om het daadwerkelijk te nemen.
Met ‘Club Suprema’ is een evenement gelanceerd dat zo exclusief is dat het eigenlijk niet bestaat. Teasende posters door de stad, exclusieve invites voor influencers en een online registratiecampagne prikkelt de nieuwsgierigheid. Bij inschrijving blijkt Club Suprema het perfecte alibi voor een avondje thuis genieten van een Suprema pizza, zonder sociale verplichtingen. Als kers op de taart verzorgt DJ/Producer Trobi een exclusieve stream, die de club ervaring naar de huiskamer brengt.
YouTube-video: https://youtu.be/h9G75yx7d6w
Marieke Grit, Marketing Manager Dr. Oetker Nederland: “Suprema is een premium pizza die perfect past bij die momenten waarop je bewust tijd voor jezelf wilt nemen. Met Club Suprema hebben we een concept gecreëerd dat dit inzicht op een speelse en effectieve manier activeert. We zien dat de behoefte aan me-time groter is dan ooit, maar dat mensen vaak een excuus nodig hebben om het zichzelf te gunnen. Dit concept biedt precies dat: een exclusieve reden om eens een avond écht voor jezelf te kiezen.”
Robrecht Stoekenbroek, Managing Director Being There: “Merken die een echte plek willen in het leven van hun doelgroep moeten op een passende manier uitstralen dat ze begrijpen wat de doelgroep nodig heeft en zichzelf daarbij niet te belangrijk maken. Natuurlijk heeft de doelgroep af en toe een pizza nodig (wie niet?) maar de behoefte aan me-time is nog veel belangrijker*. Dat liet ook de data van EssenceMediacom en het PR-onderzoek heel duidelijk zien. En in die me-time is goed voor jezelf zorgen met iets lekkers een hele logische combinatie. Ook dat liet de data zien. Gelukkig maar. Wij hadden daarmee namelijk een sterk haakje voor een bijzondere campagne.”
Rik toe Water, Executive Creative Director StudioM: ‘De samenwerking met Being There en Dr. Oetker voelde van begin tot eind aan als een feestje. En over feestjes gesproken, voortaan doe je geen Houdini meer, maar een Club Suprema. Nooit meer last van FOMO of een ruggengraat die je in de steek laat. Dankzij Club Suprema zeg je zonder moeite ‘nee’ tegen verplichtingen en ‘ja’ tegen jezelf. Als dat geen beloning is…’
Het PR-gedeelte is opgepakt door ACE PR. Zij hebben het onderzoek met behulp Factsnapp uitgevoerd, waarin onder andere is onderzocht wat de belemmeringen van het nemen van me-time zijn, en welke elementen typisch bij een avondje voor jezelf horen. Daarnaast zetten zij een earned campagne op, waarbij exclusieve me-time pakketten- inclusief de drie varianten van de Suprema- zijn opgestuurd naar verschillende foodfluencers en media.
De eerste editie van Club Suprema vindt plaats op zaterdag 15 maart en is dé kans om eens zonder schuldgevoel een avond alleen voor jezelf te reserveren.
*Onderzoek uitgevoerd door Dr. Oetker via Factsnapp, N=500, 2025.
Meer informatie: clubsuprema.nl | oetker.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.