Geplaatst door Dynatrice

Dynatrace presenteert nieuwe updates aan zijn AI-gestuurde platform

Utrecht, 4 oktober 2024 – Dynatrace kondigt nieuwe updates aan zijn aanbod aan, waaronder tools voor een verbeterde gebruikerservaring, geavanceerde log-inzichten en uitgebreide cloud-native mogelijkheden. Met dit geüpdatet aanbod kunnen organisaties hun operationele efficiëntie verhogen en productiviteit stimuleren.
Elke dag worden er meer dan 2,5 triljoen bytes aan data gegenereerd. Het succes van een bedrijf hangt inmiddels grotendeels af van zijn vermogen om inzicht te krijgen in deze ongekende hoeveelheden data en deze te bewaken en onderhouden. Om dit te bereiken, is een moderne benadering van observability nodig. Het AI-gestuurde platform van Dynatrace maakt het eenvoudiger om zinvolle inzichten en antwoorden te halen uit alle soorten data. Dit zorgt voor beter onderbouwde zakelijke beslissingen, verhoogde betrouwbaarheid en grotere veerkracht.
Dynatrace combineert het beste van causale, voorspellende en generatieve AI-technieken om de ‘Power of Three’ AI-technologieën samen te brengen met de mogelijkheid om miljarden onderling verbonden datapunten te analyseren. De volgende ontwikkelingen helpen klanten nog meer waarde uit het Dynatrace-platform te halen.
Verbeterde gebruikerservaring
Gebruikers krijgen gemakkelijker toegang tot de inzichten die ze nodig hebben om data te visualiseren en er dieper in te duiken, de context te analyseren en proactieve, door AI-gestuurde automatisering te stimuleren. Een vereenvoudigd dashboard, gestroomlijnde navigatie en consistente interfaces breiden de kracht van het Dynatrace-platform naadloos uit, zodat ieder team en elke afdeling hier efficiënt gebruik van kan maken. Onboarding verloopt frictieloos, met in-productbegeleiding die cross-functionele communicatie mogelijk maakt.
Next-level logbeheer en -analyse
Operations-, SRE-, DevOps-, cloud- en beveiligingsteams hebben nu toegang tot loginzichten die zijn afgestemd op hun behoeften. Zij hoeven voor deze inzichten niet langer handmatige inspanningen te doen en zijn geen gevaar voor de beveiliging en privacy. Met deze geavanceerde logoplossing kunnen teams sneller en op schaal meer waarde uit logs halen dankzij de mogelijkheid om logs automatisch op te nemen, te beheren en te analyseren zonder complexe handmatige instellingen. Deze update wordt ondersteund door Dynatrace OpenPipeline en Dynatrace Grail. Met Dynatrace OpenPipeline kunnen teams data uit verschillende bronnen in elk formaat verwerken. Dynatrace Grail is een data lakehouse dat expliciet ontworpen is voor observability- en beveiligingsgegevens.
Uitgebreide mogelijkheden voor cloud-native teams
Toegang tot diepere observability en inzichten in cloud workloads is nu eenvoudiger voor cloud-native operations, SRE’s en platformengineering-teams. Uitgebreide AI-gedreven analyses en workflows met extra hyperscalerintegraties maken gestroomlijnde cloudoperaties mogelijk. Dit helpt teams optimaal te profiteren van de flexibiliteit en schaalbaarheid van cloudomgevingen. Teams kunnen moeiteloos meerdere cloudproviders beheren en innovaties zoals Kubernetes Health Management en de Dynatrace Cloud-apps. Daarnaast kunnen ze profiteren van automatische beveiligingsbeoordelingen met oplossingen zoals Dynatrace Kubernetes Security Posture Management (KSPM).
“Onze samenwerking met Dynatrace stelt ons in staat om onze klanten te ondersteunen terwijl ze hun digitale transformatie-inspanningen opschalen”, aldus Christelle Knudsen, General Manager voor de Global Dynatrace Strategic Business Group bij DXC Technology. “Nu onze klanten naar de cloud migreren en investeren in AI, vertrouwen we bij DXC Technology erop dat Dynatrace duidelijkheid biedt doordat het data om kan zetten in inzichten en die inzichten vervolgens om te zetten in zinvolle acties. Met zijn voortdurende toewijding aan R&D, zoals blijkt uit deze nieuwe platformontwikkelingen, loopt Dynatrace consequent voorop in het anticiperen op uitdagingen van klanten.”
“We horen steeds vaker van onze klanten dat de samenkomst van observability en beveiliging essentieel is. Dit wordt aangestuurd door de behoefte aan holistische zichtbaarheid en proactief dreigingsbeheer in het complexe digitale landschap van vandaag”, zegt Bernd Greifeneder, CTO en oprichter van Dynatrace. “Nu sectoren vaker investeren in AI, veerkracht, cloud-native ontwikkelingen en cyberbeveiliging, zijn we er trots op een vertrouwde partner te zijn die een groeiende reeks oplossingen en use cases biedt die specifiek de uitdagingen op deze gebieden aanpakken. Door observability en beveiliging te integreren, helpen we onze klanten silo’s te doorbreken, end-to-end observability data en beveiligingsevents voor contextuele analyses te verenigen en automatisering mogelijk te maken – allemaal om software feilloos en veilig te laten werken.”
Bezoek het Dynatrace-blog voor meer informatie over deze ontwikkelingen.
Over Dynatrace
Dynatrace (NYSE: DT) bestaat om software perfect te laten werken. Het unified software intelligence platform van het bedrijf combineert brede en diepe ‘observability’-capaciteiten en continue runtime applicatiebeveiliging met Davis hypermodal AI om antwoorden en intelligente automatisering te bieden op basis van grootschalige data. Hierdoor kunnen innovators hun cloud-operations moderniseren en automatiseren, sneller en veiliger software leveren en zorgen voor vlekkeloze digitale ervaringen. Daarom vertrouwen ’s werelds grootste organisaties op het Dynatrace-platform om hun digitale transformatie te versnellen.