Ellen van den Berg nieuwe Creative Director UX Edenspiekermann

Amsterdam, 12 maart 2019 – Per 1 maart heeft Ellen van den Berg de overstap gemaakt naar Edenspiekermann. Binnen het internationale digital-designbureau wordt Van den Berg als Creative Director UX verantwoordelijk voor opdrachtgevers als Schiphol, Reed Elsevier, Alcon, The Economist, Mercedes Benz en Red Bull. Behalve met Van den Berg breidt het Amsterdamse kantoor van Edenspiekermann verder uit met Jorrit Goddijn, die de functie van Technical Director gaat bekleden. Met de komst van de twee professionals versterkt Edenspiekermann zijn positie als specialist op het gebied van tech en design.
Internationale groei
De uitbreiding van het team is een logische reactie op de internationale groei van het designbureau. “Niet alleen in Amsterdam, maar ook op onze vestigingen in Los Angeles, San Francisco, Berlijn en Singapore krijgen we steeds meer aanvragen voor het ontwikkelen van slimme en impactvolle gebruikerservaringen. Onze unieke aanpak, waarbij we hiervoor nieuwe technologieën met design combineren, is niet onopgemerkt gebleven. In 2019 werken we aan veel verschillende internationale projecten en met Ellen en Jorrit halen we enorm veel kennis in huis op het gebied van user experience en technical design,” aldus Jonne Kuyt, Partner & Creative Director Edenspiekermann.
Uniek in Europa
Ellen van den Berg, een doorgewinterde UX-strateeg en -regisseur die eerder werkte voor klanten zoals Adidas, KLM, Nike, Belgian Rail en Centraal Beheer Achmea, zal haar strategie en (UX) ontwerpexpertise voor zowel de Nederlandse als de internationale klanten van Edenspiekermann inzetten. Van den Berg: “Vanaf het moment dat ik de studio binnenstapte, voelde Edenspiekermann als thuis. Een designbureau met het lef om baanbrekende ervaringen te creëren. Ik heb het gevoel dat we drukke en uitdagende tijden tegemoet gaan en kijk er naar uit dat ik hier als Creative Director deel van mag uitmaken.”
Verdere uitbreiding Edenspiekermann
Behalve met Van den Berg breidt Edenspiekermann zijn team nog uit met Jorrit Goddijn, die zijn internationale ervaring bij TouchTribe en Triopsys zal gebruiken in zijn rol als Technical Director. Goddijn: “Zowel in de producten als in het contact met de klanten is Edenspiekermann uniek. Er zijn maar weinig designbureaus die zo’n indrukwekkend internationaal klantenbestand hebben. En ik ben trots dat ik me nu binnen het team mag gaan focussen op de technische zijde van alle projecten.”
——-
Over Edenspiekermann
Edenspiekermann is een internationaal digital-designbureau dat bedrijven als Schiphol, Reed Elsevier, Alcon en Red Bull helpt bij het ontwerpen van zinvolle, intelligente en sterke gebruikerservaringen, producten en diensten op het snijvlak van merk, content en technologie. Naast de locatie in Amsterdam zijn er vestigingen in Berlijn, Singapore, Los Angeles en San Francisco.
——-
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.