Emark voltooit laatste stap in fusie om Wunderman Thompson te worden
Marketingtechnologiebedrijf Emark kondigt aan dat het bureau voortaan door het leven gaat
als Wunderman Thompson. Dit is de voltooiing van Emarks integratie in het wereldwijde
bureaunetwerk na de overname van het bedrijf in 2018.
“Klanten willen doordachte, holistische oplossingen en diensten om hun digitale transformaties
te vereenvoudigen”, legt Ubbo Maagdenberg, oprichter en CEO van Emark uit. “Als Wunderman
Thompson zijn we in staat om een breder scala aan diensten te leveren in verschillende regio’s
met hetzelfde niveau van expertise, innovatie en professionaliteit.”
Emark zal nu lokaal de krachten bundelen met bestaande Wunderman Thompson-
teams, gevestigd in Amsterdam, Haarlem en Weesp, om op elkaar afgestemde diensten
en ondersteuning te bieden, waaronder communicatie, commerce, consultancy, CRM,
CX, data, productie en technologie, om end-to-endoplossingen te leveren die inspirerend
werken.
Maagdenberg zal de technologietak van het recent gefuseerde bureau leiden samen met Gertjan
Schaefers, CEO van Wunderman Thompson Commerce, Nederland. Het senior management en
de bestaande teams blijven dezelfde en klanten zullen de consequente inzet voor
klanttevredenheid ervaren die ze van Emark gewend zijn, met een breder aanbod aan diensten.
Door te werken met één enkel bedrijf in plaats van met verschillende om aan hun digitale
behoeften te voldoen, kunnen ze ook integraties, facturering en accountmanagement
vereenvoudigen.
Deze laatste stap in de fusie tussen Emark en Wunderman Thompson stelt niet alleen klanten in
staat om de complexiteit te verminderen en hun digitale transformatieproces te versnellen. De
fusie levert ook voordelen op voor de werknemers. “Ons personeel zal kunnen profiteren van
meer kansen op vlak van carrière en persoonlijke ontwikkeling”, aldus Maagdenberg. “Het team
geniet nu al van de mogelijkheid om vanuit elk Wunderman Thompson-kantoor te werken. Dit
voegt nog meer flexibiliteit toe aan hun hybride arbeidsregelingen.”
Neil Stewart, Global CEO van Wunderman Thompson Commerce and Technology vult aan:
“Emark is een Wunderman Thompson Centre of Excellence voor Salesforce en helpt grote
merken om ambitieuze CRM-strategieën te realiseren en waardevolle loyaliteitsprogramma’s
aan hun klanten te bieden. Door deze rebranding zijn ze nu stevig geïntegreerd in de
Wunderman Thompson-familie.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.