Exact-oprichter investeert in snel groeiend softwarebedrijf Flex-Appeal

Het Rotterdamse softwarebedrijf Flex-Appeal heeft een nieuwe investering opgehaald. Het gaat om 800.000 euro, een bedrag dat onder meer afkomstig is van Exact-oprichter Arco van Nieuwland. Hierdoor lopen de totale investeringen in Flex-Appeal op tot 1.6 miljoen euro in 3 jaar tijd.
Flex-Appeal is een moderne medewerkers-app waarmee retail- en hospitality-organisaties hun medewerkers kunnen bereiken, trainen en betrekken. Het Rotterdamse bedrijf vergaarde in korte tijd al een klantenlijst met indrukwekkende merken zoals Albert Heijn, Jumbo, Gamma, Humphrey’s en New York Pizza. Door het gebruiken van de app zien deze bedrijven verschillende indrukwekkende verbeteringen op het gebied van personeelsverloop, klanttevredenheid en veel tijdsbesparing. “Bedrijven komen echt nog uit het stenen tijdperk met nieuwsbrieven, intranetten en prikborden, mede daarom is ons effect zo groot” aldus Ruben Wieman, één van de twee oprichters van Flex-Appeal.
Rotterdamse onderneming met ambitie
De nieuwste kapitaalinjectie is bedoeld om de groeiambities van Flex-Appeal te realiseren. Het geld wordt geïnvesteerd in productontwikkeling, sales en marketing. Flex-Appeal verwacht nog voor het einde van 2019 te groeien van 9 naar 20 mensen en is dus hard op zoek naar ambitieus talent. Recent verhuisde het bedrijf naar een prachtig nieuw kantoor in het Groothandelsgebouw, hartje Rotterdam. “We geloven dat deze stad steeds meer een hotspot wordt voor talent en innovatie”, aldus de Flex-Appeal oprichters.
Ervaren ondernemers stappen in
De nieuwe investeringsronde wordt geleid door Arco van Nieuwland, mede-oprichter van Exact Software. In 2008 nam hij daar afscheid om vervolgens zijn nieuwe bedrijf Yuki te starten. Met CNBB Venture Partners investeert hij nu in softwarebedrijven met veel potentie zoals Bynder. Naast CNBB stappen ook een aantal ervaren angel investeerders in, onder wie Kees de Jong (Blauw Research en nlgroeit), Michiel Mol (Lost Boys) en Marc Schröder (Tango en Route Mobiel).
Innovatieve app voor 2.8 miljard medewerkers
Flex-Appeal helpt bedrijven met het bereiken van hun zogeheten non-desk medewerkers. Dit zijn mensen die niet werken vanachter hun bureau, maar bijvoorbeeld actief zijn op de winkelvloer van een supermarkt of als ober in een restaurant. “Deze markt bestaat uit maar liefst 2.8 miljard mensen wereldwijd, bijna 80% van alle medewerkers”, aldus Ruben Wieman. “Het is voor bedrijven echt een uitdaging om deze groep medewerkers te bereiken. Veel van hen gebruiken nog ongeschikte middelen zoals intranet, e-mail, WhatsApp en papieren documenten. Dat proces loopt vaak weinig efficiënt.”
“Flex-Appeal is de moderne manier om daadwerkelijk in contact te komen met medewerkers op de werkvloer”, vult zijn compagnon Guido Schmitz aan. “We bieden bedrijven één app voor alle interne communicatie, onboarding en e-learning. Het is vooral de combinatie van functionaliteiten die de app bijzonder maakt en daardoor ook veel wordt gebruikt door medewerkers. Zo werden er bij de grootste Jumbo-franchiser van Nederland alleen al in de eerste maand 4.000 publieke berichten geplaatst en 30.000 privé berichten verstuurd.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.