FASHIONCHICK BREIDT UIT NAAR DUITSLAND EN FRANKRIJK

Na drie succesvolle jaren neemt het Nederlandse Fashionchick.nl de stap over de grens. De social shopping site krijgt er twee internationale zusjes bij met een Duitse en Franse versie van de site.
Fashionchick.nl begon in 2008 als eerste social shopping site voor vrouwen en groeide uit tot het grootste online fashion portal van Nederland, dé website voor online shoppende vrouwen met gemiddeld 500.000 bezoekers per maand. Begin 2011 kwam alles in een stroomversnelling voor Fashionchick.nl en het moederbedrijf No Search B.V. De bezoekersaantallen groeiden sterk en Sanoma Media nam belang in No Search B.V. Mede dankzij de deelname van Sanoma Media, een flinke kapitaalversterking, kon de stap over de grens eerder genomen worden dan verwacht.
Fashionchick.fr en Fashionchick.de worden neergezet als zelfstandig lokaal label. No Search B.V. gelooft dat hun social shopping concept internationaal gaat werken, mits deze versies aangepast worden aan de wensen en taal van de lokale bevolking. De sites worden vanuit het hoofdkantoor in Amsterdam door locals onderhouden met specifiek modenieuws, passende trends en webshops.
“Duitsland en Frankrijk zijn explosief aan het groeien als het om online fashion gaat. Het aanbod aan webshops is goed en met de juiste mix aan content en sociale integraties is Fashionchick daar succesvol neer te zetten” aldus Ellen Snijder, mede-oprichtster van Fashionchick.nl.
Fashionchick.fr en Fashionchick.de zijn op 15 november 2011 live gegaan en hebben als target om half 2012 break-even te draaien.
Belangrijke links:
www.fashionchick.de
www.fashionchick.fr
www.fashionchick.nl
–
Fashionchick.nl is in Nederland de grootste online winkelstraat met producten uit meer dan 100 verschillende webshops in haar productenoverzicht de Fashion Finder. Met meer dan 500.000 bezoekers per maand behoort Fashionchick.nl tot één van de grootste modesites voor vrouwen. Online shoppers kunnen hier de laatste musthaves shoppen en delen, producten opslaan in een virtuele kledingkast, lookbooks maken, de laatste trends volgen, meedoen met de leukste winacties en gebruikmaken van de speciale kortingscodes.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.