Industry Wire

Geplaatst door FedEx

FedEx Express breidt luchtnetwerk uit met lancering nieuwe vlucht tussen Europa en Japan

Hoofddorp, 6 oktober 2021 – FedEx Express, een dochteronderneming van FedEx Corp. (NYSE: FDX) en een van ’s werelds grootste expresvervoersbedrijven, kondigt vandaag de lancering aan van een nieuwe intercontinentale vlucht tussen Europa en Japan, waardoor klanten betere directe connectiviteit met het land en extra capaciteit naar Japan en Noord-China krijgen. Bovendien voegt de vlucht, uitgevoerd door een Boeing 777, ongeveer 200.000 kilo extra vrachtcapaciteit per week toe.

De vlucht vertrekt vanaf Charles-de-Gaulle Airport in Parijs, Frankrijk, en vliegt vier keer per week rechtstreeks naar Kansai International Airport in Osaka, Japan. Van daar gaat het dan verder naar Guangzhou Baiyun International Airport in Guangzhou, China, waardoor de vrachtcapaciteit met nog 50.000 kilo extra per week toeneemt. Naast de nieuwe verbinding met Japan, komt er ook een nieuwe vlucht die één dag per week van de luchthaven Charles-de-Gaulle Airport naar de Singapore Changi-luchthaven vliegt, en dan verder vliegt naar de internationale luchthaven Guangzhou in China.

Deze nieuwe verbindingen, samen met de onlangs aangekondigde vluchten van het bedrijf voor exporteurs in Azië en de Stille Oceaan, versterken de toewijding van FedEx om aan de vraag van klanten te voldoen, met name voor e-commerce-zendingen in de regio, zoals de Benelux. In juni 2021 rapporteerde FedEx een groei van het e-commerce pakketvolume met meer dan $ 1 miljard jaar-op-jaar uit Azië en Europa. De nieuwe vlucht ondersteunt bedrijven, die actief zijn op EU-Japan en intra-Aziatische routes en waarvan vele herstellen van de eerste schok op hun economieën in 2020, door de toegang tot APAC-markten te verbeteren.

De belangrijkste voordelen voor Europese bedrijven zijn onder meer:

– Directe connectiviteit met Japan – klanten profiteren van levering binnen 48 uur in veel belangrijke steden in Japan.

– Extra capaciteit voor andere APAC-markten – deze vlucht biedt klanten extra capaciteit voor expres- en vrachtzendingen.

“De online detailhandelsverkopen in APAC genereerden in 2020 ongeveer $ 2,45 biljoen – en met onderzoek dat suggereert dat de e-commerceverkopen in APAC tegen 2025 naar verwachting bijna zullen verdubbelen, is het van cruciaal belang dat Europese bedrijven gemakkelijk en betrouwbaar toegang kunnen krijgen tot het groeipotentieel dat deze regio biedt,” zegt Karen Reddington, president van FedEx Express Europe. “Onze nieuwste netwerkverbetering betekent dat Europese bedrijven nu betere toegang hebben tot de enorme groeimogelijkheden die beschikbaar zijn in Japan en andere APAC-markten, en dat ze op FedEx kunnen vertrouwen als partner om hun bedrijf op deze bloeiende handelsroute te laten groeien.”

Japan is voor Nederland de op vier na grootste handelspartner buiten de EU – er zijn zo’n 2800 Nederlandse bedrijven die goederen exporteren naar Japan. Van deze bedrijven is 90% een midden- kleinbedrijf met een totale exportwaarde van rond de 3,6 miljard.

De snelgroeiende APAC-markten zullen veel Europese bedrijven aanspreken die in de regio willen groeien. De Japanse wereldwijde invoer is tussen mei 2020 en mei 2021 met 28,3% gestegen en Europa is goed voor 16% van alle Japanse invoer ($ 103 miljard). Japan is ook de vierde grootste e-commercemarkt. Als een van de toonaangevende spelers op het gebied van expreslogistiek in de APAC-regio, voert FedEx momenteel meer dan 200 wekelijkse vluchten uit van en naar APAC naar trans-Pacific en Europese bestemmingen, waarbij EU- en APAC-klanten worden verbonden met het uitgebreide wereldwijde netwerk van het bedrijf.

Klik hier voor het factsheet over Japan.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht