Franse Frietjes zorgen voor verbinding in nieuwe zomercampagne McDonald’s

Amsterdam, 5 juli 2022 – De zomer is om te delen, dat is de boodschap van de nieuwe zomercampagne van McDonald’s In de hoofdrol: Franse Frietjes, een echte allemansvriend die nog meer Good Times toevoegt als je de zomer deelt. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met creative agency TBWANEBOKO en TBWAX.
Een zomer lang campagne
De zomer is bij uitstek het seizoen om samen te vieren. En een bezoekje aan McDonald’s vergroot de zomerse fun. Zeker zodra de Franse Frietjes erbij komen: die zijn gemaakt om te delen. Dat komt overal terug in de merkcampagne: met speciale deeldeals, activaties in de restaurants, een App vol zomerse fun, social, een samenwerking met Qmusic en een merkfilm.
Bijzondere campagnefilm
De merkfilm vertelt het verhaal van een Engels meisje dat op een Nederlandse camping verliefd wordt op vakantiekracht Koen.. Hun romance komt tot bloei en wordt bezegeld met een kus bij hun favoriete restaurant, terwijl ze Franse Frietjes delen. Wat de film extra bijzonder maakt: het meisje leert de jongen haar taal, namelijk gebarentaal.
Actrice uit Engeland
De merkfilm is het verhaal van de 17-jarige Eloise uit Engeland. Na een uitvoerige casting in verschillende landen met dove en slechthorende actrices viel ze op door haar authenticiteit.
“Eloise sprong eruit. Zij had de perfecte mix van enerzijds onschuld en kwetsbaarheid in combinatie met kracht en levenslust. Het was dan ook een heel bewuste keuze om het verhaal vanuit haar te vertellen, vanuit haar kracht”, aldus Erik Falke, Creative Director bij TBWANEBOKO. “Eloise’s rol was groter dan alleen actrice. Als expert hielp ze ons bij het maken van de juiste keuzes.”
Het productieproces verliep anders dan anders. Communicatie op de set verliep via een Engelse tolk in gebarentaal, zodat geen nuance verloren zou gaan. Bijzonder: de eerste versie van de edit werd niet alleen gedeeld met McDonald’s, maar ook in een groepsgesprek gedeeld met mensen met een auditieve beperking, waarna hun feedback werd meegenomen in de verdere ontwikkeling.
“McDonald’s is er voor iedereen. Dat sprak ons juist zo aan in dit script en campagne”, zegt Stijn Mentrop, CMO bij McDonald’s Nederland. “Dit keer hebben we ervoor gekozen om in onze merkfilm de hoofdrol te geven aan een jonge vrouw met een gehoorbeperking. Na corona moeten we elkaar weer leren begrijpen en staan we open voor nieuwe verbindingen, dat laat deze film mooi zien. We mogen er samen weer op uit, alles is mogelijk en dat zomergevoel is met niets te vergelijken. De zomer is om samen te delen en daar zijn onze frietjes perfect voor.”
Zomerse verrassingen
In de McDonald’s App vind je de hele zomer verrassingen om samen van te genieten. Zo wordt 13 juli, de Dag van Franse Frietjes gevierd met een oefening Frietjes bestellen in het Frans. Op 30 juli, de Dag van de Vriendschap, biedt McDonald’s heel Nederland de kans om bijvoorbeeld een verloren vriendschap te herstellen met een frietje. En een speciale Friettruck rijdt door Nederland om voor spontane verrassingen te zorgen.
Bekijk de film hier: https://youtu.be/Ieg0CNoUtOY
Credits
Klant: McDonald’s
Bureau: TBWANEBOKO, TBWAX
Productiemaatschappij: Pink Rabbit
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.