Industry Wire

Geplaatst door Freshworks

Freshworks lanceert gebruiksvriendelijke AI Agent om de klant- en werknemerservaring te verbeteren

Freddy AI Agent kan in enkele minuten worden geïmplementeerd, zonder code of ondersteuning, en levert een snelle time-to-value, waarbij 40%+ van de tickets van bètagebruikers autonoom wordt opgelost

Freshworks Inc. (NASDAQ: FRSH), leverancier van people-first AI-servicesoftware, kondigt Freddy AI Agent aan – een nieuwe generatie eenvoudig te implementeren en te gebruiken autonome serviceagents. Freddy AI Agents zijn gebouwd om uitzonderlijke klantervaringen (CX) en werknemerservaringen (EX) te leveren en kunnen in enkele minuten worden geïmplementeerd. Ze helpen gebruikers in de klantenservice en IT om respectievelijk gemiddeld 45% en 40% van de serviceaanvragen autonoom op te lossen.

Volgens Gartner zal 33% van de bedrijfssoftwaretoepassingen in 2028 AI agents bevatten, waardoor 15% van de dagelijkse werkbeslissingen autonoom kan worden genomen. AI genereert meer merkbare waarde dan ooit tevoren, volgens het Global AI Workplace Report van Freshworks.

“De afgelopen zes jaar hebben we een toename gezien in de vraag naar onze ongecompliceerde, door AI aangestuurde serviceoplossingen die het leven van klantenservice- en IT-servicemanagers eenvoudiger en efficiënter maken”, aldus Dennis Woodside, CEO en president bij Freshworks. “Freddy AI Agent is een game-changer voor organisaties die de klantenservice en werknemersservice snel willen versnellen. De meeste andere software vereist meerdere weken en implementatiekosten om een AI-agent te implementeren. Freddy is ontworpen om binnen enkele minuten te worden geïmplementeerd zonder code of consultants.”

Middelgrote bedrijven zoals Bchex, Porsche eBike, Hobbycraft en Live Oak Bank ervaren al de transformerende kracht van Freshworks’ Freddy AI Agent geïntegreerd met Freshdesk en Freshservice. Aanzienlijke productiviteits- en efficiëntiewinsten helpen om werk met een hogere waarde te ontsluiten, waaruit blijkt dat AI verandert van een experimentele tool in een driver van bedrijfsresultaten in alle sectoren. Freddy AI Agent maakt dat mogelijk met de volgende functionaliteiten voor CX en EX:

– Snelle time-to-value. Organisaties kunnen Freddy AI Agent snel implementeren zonder dat ze hoeven te coderen of modellen hoeven te trainen, maar in plaats daarvan leren van bestaande documenten en websites. Door Freddy te verwijzen naar websites en ander leermateriaal, zal de agent door de bronnen kruipen en zelf leren.
– Autonoom en altijd aan. Freddy AI Agent is volledig autonoom en ondersteunt mensen bij hun missie om 24 uur per dag radicaal behulpzame, menselijke conversatiehulp te bieden via meerdere kanalen.
– Hypergepersonaliseerde service. Freddy AI Agent personaliseert en contextualiseert conversaties in meerdere talen via meerdere kanalen.
– Betrouwbaar en veilig. Freddy AI Agent biedt betrouwbare, veilige en enterprise-grade AI die is gebouwd op een basis van strikte privacycontroles om te voldoen aan beveiligings- en nalevingsnormen.

Freddy AI Agents vereenvoudigen en personaliseren de klantervaring
Met Freddy AI Agent voor CX kunnen klantenserviceteams uitzonderlijke ervaringen leveren door te reageren op vragen van klanten, zoals orderupdates, retourbeleid en basisprobleemoplossing, en problemen op te lossen met een conversatie-ervaring die 24/7 beschikbaar is. Het resultaat is een verbeterde klantervaring, hogere CSAT-scores en kortere responstijden. Ook de tevredenheid van werknemers neemt toe wanneer als routinematige taken geautomatiseerd kunnen worden en zij productiever kunnen werken.

Productievere en plezierigere werknemerservaring dankzij Freddy AI Agents
Met Freddy AI Agent voor EX kunnen IT-teams gepersonaliseerde, bijna realtime ondersteuning bieden die voldoet aan de individuele behoeften van werknemers. Hierdoor hebben gebruikers in IT, HR en andere interne serviceteams meer tijd om meer bevredigend werk te doen. Freddy AI Agent werkt 24/7 via tools zoals Microsoft Teams, Slack en andere interne samenwerkingskanalen om werknemers te helpen wanneer dat nodig is. Dit stelt hen in staat om problemen zoals toegang tot applicaties, vervanging van hardware, medische voordelen en verlofbeleid nauwkeurig en naadloos op te lossen zonder het aanmaken van tickets of lange wachttijden. De resultaten zijn efficiëntere IT-activiteiten, productievere teams en een verbeterde werknemerservaring.

“De AI-mogelijkheden van Freshservice vormen de ruggengraat van onze IT-activiteiten”, aldus Alexander Wünsch, Chief Financial Officer bij Porsche eBike Performance. “Met functies als conversational support en het genereren van oplossingen zijn we nu in staat om intelligente en gebruikersgerichte IT-ondersteuning te leveren. Freshservice is eenvoudig en gemakkelijk te begrijpen, ook voor mensen zonder diepgaande technische kennis en zonder grondige IT-training.”

“We zien veelbelovende manieren waarop AI-agents de werknemerservaring kunnen verbeteren. Het aanbieden van deze door AI aangestuurde tools kan de last van routinematig werk voor IT-teams verminderen, terwijl de betrokkenheid bij interne werknemers behouden blijft, waardoor ze zich kunnen concentreren op zinvol werk, burn-outs kunnen verminderen en samenwerking kunnen bevorderen”, aldus Snow Tempest, Research Manager bij IDC. “Er is een belangrijke kans voor teams om zich te richten op het gebruik van AI als een tool om werknemers in IT en andere rollen te versterken.”

Murali Swaminathan, Chief Technology Officer bij Freshworks, zei: “We beginnen pas net de positieve impact van agentic AI op de werkplek te zien. Van adviseur tot actieve probleemoplosser, een georkestreerde symfonie van gespecialiseerde agenten kan op een doordachte manier een groot en groeiend percentage van de dagelijkse verzoeken verwerken en werknemers helpen hun werk effectiever te doen. Copilots springen ook in om de menselijke agent te assisteren, door taken en workflows die een bedrijf runnen verder te automatiseren. Freshworks onderzoekt en past het beste van beide werelden toe, waarbij mensen en AI kunnen samenwerken.”

Freddy AI Agent is platformonafhankelijk en maakt gebruik van de nieuwste ontwikkelingen in generatieve LLM’s. Het volgt op de in juni 2023 gelanceerde generatieve AI van Freddy Self Service (nu Freddy AI Agent), Freddy Copilot (nu Freddy AI Copilot) en Freddy Insights (nu Freddy AI Insights).

Ga naar de Freshworks website voor meer informatie over de AI Agent van Freshworks en aanmelden voor bètatests of registreer voor de virtuele AI Summit op 12 november 2024.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht