GAMMA lanceert een nieuwe campagne waarmee ‘verf’ gelijk staat aan GAMMA
Vandaag rondt GAMMA de lancering af van de nieuwe campagne, die de positie als de toonaangevende verfwinkel in Nederland zal versterken. Met deze campagne wil GAMMA klussers motiveren om vol vertrouwen hun verfprojecten aan te pakken. Om te laten zien hoe GAMMA je stap voor stap helpt bij het klaren van de klus, werkt GAMMA samen met bekende influencers zoals Julia Koopman, Suzanne Schulting, Joey Jaq, Sophie Milzink, Kjeld Nuis en Défano Holwijn. Zij laten zien hoe je met GAMMA’s nieuwe kleurenscanner en kleurtester eenvoudig de juiste kleur kiest voor je appartement, nieuwe babykamer of andere ruimte.
Naast de content van de influencers, die te zien is op sociale platforms zoals TikTok en Instagram, introduceert GAMMA ook de #maakerverfvan-winactie. Deelnemers kunnen een foto van hun favoriete kleur insturen en een creatieve naam bedenken. De kleur van de winnaar wordt een jaar lang in de winkels van GAMMA verkocht. Daarnaast ontvangt de winnaar ook een kleurrijke reis voor twee personen naar Curaçao.
“We willen dat GAMMA top of mind is voor mensen als het gaat om verf, of het nu gaat om het schilderen van een oud meubelstuk of het renoveren van je hele huis”, zegt Laurens Miedema, Marketing & Communicatie Manager bij GAMMA. “Deze campagne laat zien hoe makkelijk en leuk het is om je kleuren te kiezen met onze kleurenscanner en kleurtester, zelfs als je twijfelt over het combineren van kleuren of door alle drukte weinig tijd hebt.”
Met een data-first aanpak verzamelde team5pm de inzichten die nodig zijn om te begrijpen wat de amateurschilder of klusser belangrijk vindt als het om verf gaat.
“Door ons datagedreven onderzoek hebben wij concepten gecreëerd die goed aansluiten bij de doelgroep van GAMMA en die passen bij de unieke kenmerken van de diverse platforms en kanalen in de campagne. We zijn erg enthousiast over het resultaat en dankbaar voor het blijvende vertrouwen van GAMMA door de jaren heen van onze succesvolle samenwerking”, zegt Frank de Wit, Managing Director at team5pm.
Naast strategie, conceptontwikkeling en distributie, begeleidt team5pm de productie van de influencervideo’s om authenticiteit en brand fit te waarborgen. Andere bureaus die bij de campagne betrokken zijn, zijn VML voor de tv-commercial en Dentsu voor de betaalde distributie.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.