Getac’s robuuste technologie ingezet door Hertz voor betere klantervaring en efficiëntere processen

Amsterdam – 25 maart 2025 – Getac, een toonaangevende leverancier van robuuste computertoepassingen en mobiele videosystemen, heeft vandaag aangekondigd dat Hertz (NASDAQ: HTZ), een van ’s werelds grootste autoverhuurbedrijven, Getac’s robuuste hardware- en softwareoplossingen heeft geïmplementeerd om de klantenservice te optimaliseren.
Hertz heeft Getac’s robuuste UX10-tablet en software op verschillende locaties in de VS geïntroduceerd om het ophalen en terugbrengen van voertuigen op luchthavens te verbeteren. Door het beperken van handmatige processen kunnen medewerkers tijdens piekmomenten nu sneller klanten helpen. Dit heeft geleid tot een efficiëntere processen en kortere wachttijden met op lange termijn een vlottere en betere dienstverlening.
Getac heeft de UX10-tablet aangepast op de specifieke eisen van Hertz. Dit omvat onder andere een camera om schade eenvoudig vast te stellen, een barcodescanner om snel reserveringsgegevens op te halen en het voertuigidentificatienummer (VIN) te registreren, evenals certificeringen die de robuustheid van de tablet garanderen bij extreme temperaturen en natte omstandigheden. Dit is belangrijk omdat niet alle inleverlocaties overdekt zijn. De drie jaar durende ‘bumper-to-bumper’-garantie op de Getac-tablets helpt stilstand te beperken en onderbrekingen bij de klantenservice te voorkomen.
In combinatie met het Getac Device Monitoring System biedt deze oplossing Hertz volledig inzicht in de status van zijn apparatuur. Het systeem laat zien welke apparaten optimaal werken en welke onderhoud nodig hebben, waardoor de kans op storingen afneemt. Dankzij de ingebouwde virtuele GPS kan Hertz in real-time zien welke apparaten in gebruik zijn, welke inactief of in reparatie zijn, en waar ze zich bevinden voordat een nieuwe uitrusting wordt besteld, wat tijd en kosten bespaart.
De voordelen van Getac’s technologieoplossingen zijn onder andere:
• Eenvoudig beheer van digitale Vehicle Information Reporting Systems (VIRS), het schadebeoordelings- en voorraadbeheersysteem voor voertuigen
• Conformiteit met bestaande Hertz-platformen voor naadloze voertuigtracking en onderhoudscontrole
• Beperktere handmatige processen
• Verbeterde hardware-beschikbaarheid, wat leidt tot lagere ondersteuningskosten dankzij het Getac Device Monitoring System dat inzicht biedt in de status van de apparaten
“Onze op maat gemaakte hardware- en softwareoplossingen helpen bedrijven zoals Hertz om efficiëntie van processen aanzienlijk te verbeteren en de klantenservice te optimaliseren in concurrerende marktomgevingen,” zegt Rick Geisendorf, COO van Getac North America. “Door geavanceerde technologie toe te passen, kunnen we functionaliteiten leveren voor efficiëntere werkmethodes en een betere klantervaring.”
Naarmate de operationele behoeften van Hertz verder reikten dan alleen het verbeteren van het directe retourproces van huurauto’s, heeft Getac de hardware- en softwareoplossingen aangepast op het digitale VIRS-systeem van Hertz voor schadebeoordeling en voorraadbeheer. Andere voertuiggegevens omvatten onderhoudscontroles, zoals een oliebeurt, en waarschuwingen bij terugroepacties.
De volledige case study is hier beschikbaar: Getac success stories: Hertz
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.