Industry Wire

Geplaatst door Maxeda

GfK en Maxeda DIY Group lanceren Key Account Data-service voor fabrikanten

Leuven, 27. Januar 2022 – Maxeda DIY Group en GfK hebben een exclusieve overeenkomst ondertekend, waardoor Point of Sales data op retailniveau, ofwel Key Account Data, nu ook beschikbaar is voor fabrikanten van doe-het-zelf-, huis- en tuinproducten. Hierdoor ontstaat een nieuwe baanbrekende service. De service is beschikbaar in twee landen waar Maxeda actief is, en voor de winkelketens: Brico, BricoPlanit, Brico City en Briko Depôt in België en Praxis in Nederland.

Dankzij Key Account Data beschikken fabrikanten en retailers over dezelfde verkoopdata, zodat ze als gelijkwaardige spelers kunnen samenwerken en groeien. GfK geeft als perefered partner, met deze data een consistent overzicht van de totale markt, waaronder een overzicht van alle merken en modellen van producten die door Maxeda worden verkocht.

Key Account Data biedt fabrikanten bruikbare inzichten, bij het nemen van dagelijkse tactische beslissingen. Daarmee kunnen ze een concurrentievoordeel behalen en de onderlinge samenwerking met Maxeda op de winkelvloer versterken. Denk hierbij aan het voldoen aan de behoeften van klanten en het verbeteren van de winkel- en koopervaring, waardoor de groei en omzet bij Maxeda gestimuleerd wordt. Dit is van cruciaal belang in een sector waar kopers steeds minder loyaal en minder betrokken zijn, maar vooral op zoek zijn naar prijsvoordeel. Tijdens de COVID-pandemie bloeiden de doe-het-zelf-, huis- en tuin-sector op doordat consumenten hun geld veel meer uitgaven aan woningrenovatie en minder aan vrijetijdsbesteding. Bovendien zagen we als gevolg van de lockdownperiodes een sterke verschuiving naar onlineverkoop. Key Account Data geeft inzichten waarmee de fabrikanten direct in kunnen spelen op dit veranderende consumenten gedrag.

Guy Colleau, CEO Maxeda DIY Group: “Maxeda heeft behoefte aan een goed begrip van de markt om onze omnichannel-strategie op te zetten. Dankzij Key Account Data kan Maxeda nu sneller schakelen door onze data ook te delen met fabrikanten. Op deze manier kunnen fabrikanten actief werken aan categoriemanagement en een aanbod creeȅren die aansluit bij de behoeften van Maxeda.”

Evelien van Aerschot, Retail Manager GfK België, verklaart: “Het grootste voordeel van Key Account Data is dat Maxeda en zijn leveranciers dezelfde data kunnen gebruiken bij gezamenlijke beslissingen. Dankzij Key Account Data komt is er een gemeenschappelijk kader, dat helpt om de basis te leggen voor een effectievere categorieplanning, bij het co-creëren van strategieën en bij het gezamenlijk benutten van de beste groeikansen.”

Over GfK

Al meer dan 85 jaar hebben we het vertrouwen van onze klanten wereldwijd. Dat vertrouwen heeft GfK verdiend door oplossingen te vinden voor cruciale bedrijfsvraagstukken in het besluitvormingsproces op het gebied van consumenten, markten, merken en media. In een wereld met een overvloed aan data, disruptie en misbruik is het oppikken van het juiste ‘signaal’ de sleutel tot succes. Onze betrouwbare data en inzichten, gecombineerd met geavanceerde AI-mogelijkheden, bieden realtime praktische aanbevelingen die de marketing, verkoop en organisatorische effectiviteit van onze klanten en partners bevorderen. ‘Growth from Knowledge’: we leveren wat we beloven.
Ga naar www.gfk.com voor meer informatie of volg GfK op Twitter: https://twitter.com/GfK.

Over Maxeda

Maxeda DIY Group is marktleider in de doe-het-zelf markt in de Benelux met 341 winkels en meer dan 7.000 medewerkers.. We hebben drie dhz-winkelketens: Praxis in Nederland, Brico in België en Luxemburg en BricoPlanit in België. De meeste winkels hebben op¬pervlaktes van 3.000-5.000 m² en voeren de naam Praxis in Nederland (192 winkels) en Brico (136 winkels) en BricoPlanit (13 winkels) in België. Voor meer informatie gaat u naar https://www.maxedadiygroup.com/

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht