Industry Wire

Geplaatst door Giesbers Group

Giesbers Group vergroot strategische meerwaarde voor o.a. PLUS, GAMMA en DA met nieuwe Client Strategy Director.

Giesbers Group, de bureaufamilie bestaande uit Giesbers Retail, Hippo Creative Studios en Enabl Digital, versterkt haar positie in de markt van full service bureaus met het aantrekken van Philip van Gelder als Client Strategy Director. Daarmee kunnen klanten als PLUS, GAMMA, DA, Wibra, Karwei en Action voortaan rekenen op de strategische en creatieve denkkracht die Van Gelder toevoegt aan het gebruikelijke Giesbers aanbod van conceptontwikkeling, creatie en de 360 uitrol naar radio, TV, online, (digitale) folders en magazines.

Bouwen aan de toekomst:
Van Gelder was eerder werkzaam als Marketing manager bij Fatboy en als Brand manager bij Leen Bakker. Bij verschillende bureaus was hij verantwoordelijk voor accounts zoals Unilever, Jumbo en Primera. Met de komst van Philip bouwen de broers Jorg en Sybren Giesbers verder op het fundament dat vader Eddy Giesbers heeft gelegd. Hiermee komt hun future proof propositie weer een stap dichterbij: een full service aanbod met de slagkracht van een bureaugroep, de flexibiliteit van een startup en de persoonlijke aandacht van een familiebedrijf.

Jorg Giesbers: “We zetten (retail)merken al 50 jaar in hun kracht met de ontwikkeling en invulling van hun merk op alle denkbare niveaus. Met de kennis en ervaring van Philip voegen we direct strategische en creatieve meerwaarde toe en kunnen we onze klanten nog beter helpen om hun merk te positioneren, te onderscheiden en hun boodschap over alle kanalen heen consistent over te brengen.”

Ook Van Gelder kan niet wachten om zich in te zetten voor de klanten van de Giesbers Group:
“De bureaugroep bedient prachtige merken die zich in sterk concurrerende markten bevinden. Ik kijk er enorm naar uit om samen met deze klanten het volledige potentieel van hun merk te ontdekken én te benutten. Samen een goed doordacht merkfundament bouwen en borgen maakt het voor marketeers makkelijker en leuker werken. En het helpt de teams binnen de Giesbers Group om super creatief werk te maken waar de doelgroep zijn spaarzame aandacht aan wil besteden. In deze markt kan dat voor een merk het verschil maken tussen uitdoven en uitblinken.”

Aandacht voor de eigen merken:
Naast werk voor de klanten van de Giesbers Group zal Philip zich samen met de Giesbers broers gaan bezighouden met de bekendheid en perceptie van de drie merken binnen de groep: Giesbers Retail, Hippo Creative Studios en Enabl Digital. Hiermee krijgen de bureaus individueel en als groep meer zichtbaarheid, waarmee de komst van nieuwe klanten wordt aangemoedigd.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht