Industry Wire

Geplaatst door TEAM LEWIS

Global Marketing Index 2023: bedrijven investeren meer in content en minder in cybersecurity

Amsterdam/ Eindhoven, 7 december 2023 – Internationaal PR- en marketingbureau TEAM LEWISpresenteert vandaag voor de zesde keer zijn jaarlijkse Global Marketing Engagement Index™. Het rapport analyseert hoe de top 300 bedrijven van de Forbes Global 2000 lijst connectie maken met hun doelgroepen. Voor deze analyses wordt gebruik gemaakt van een eigen methodologie, de Marketing Engagement Tracker (MET).

De MET – geïntroduceerd in 2017 – laat ieder jaar een aantal opvallende trends zien. Zo waren bedrijven in 2022 risicomijdend en gaven ze minder prioriteit aan marketingprogramma’s en investeerden meer in crisisbestrijding. Ook 2023 was een turbulent jaar, met geopolitieke en economische spanningen. Een opmerkelijk verschil ten opzichte van 2022 is merkgedrag. In plaats van kosten besparen, investeerden de top 300 Forbes bedrijven juist meer in content en betrokkenheid. Daarnaast besteden ze meer aandacht aan MVO en Environment, Social en Governance (ESG).

De MET-scores stegen op het gebied van drie thema’s:

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht