Google Glass verbetert logistiek

Google Glass kan het logistieke proces van bedrijven aanzienlijk verbeteren. Dit stellen verladersorganisatie EVO en LogiXperience, die over de eerste industriële variant op Google Glass beschikken. Friese ondernemers, die de bril mogelijk kunnen gebruiken in hun magazijn, kunnen op 9 oktober in Heerenveen een eerste ‘Glass experience’ ondergaan.
EVO organiseert samen met LogiXperience op 9 oktober de EVO Inspiratiedagen 2014. EVO bootst het logistieke proces van bedrijven na, LogiXperience levert de nieuwste technologieën die dit mogelijk maken. Voor het eerst kunnen ondernemers de nieuwste logistieke systemen, vanaf het moment dat een product gereed is tot en met de aflevering bij de klant, eigenhandig op één locatie testen. Ondernemers zijn welkom en de toegang is gratis.
Google is al geruime tijd in het nieuws met Google Glass – een bril met een ingebouwd beeldscherm, camera en internet. Deze revolutionaire technologie lijkt een ogenschijnlijk onuitputtelijke bron voor procesverbeteringen, maar veel ondernemers vragen zich af bij welke logistieke toepassing de bril nu echt toegevoegde waarde biedt. EVO en LogiXperience geven ondernemers uitleg over de systeemopbouw en mogelijkheden met Google Glass. Ook andere innovaties, zoals de elektronische vrachtbrief en een app voor iedereen die te maken heeft met het wegvervoer van gevaarlijke stoffen, passeren tijdens de EVO Inspiratiedagen in Heerenveen de revue.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.