Google onthult baanbrekende AI-tools voor marketing en creatie op Cannes Lions

CANNES, Frankrijk, 19 juni 2024 – Google kondigt op het Cannes Lions Festival een reeks baanbrekende AI-tools aan die de manier waarop marketeers en creatieven werken fundamenteel veranderen. Deze tools stellen marketeers in staat om sneller en efficiënter te werken, campagnes op maat te maken en resultaten in realtime te meten. Vidhya Srinivasan, Vice President en General Manager van Ads bij Google, benadrukte in haar keynote speech de impact van AI op de advertentie-industrie: “Wanneer we AI inzetten voor onze miljarden gebruikers, makers en bedrijven, is de impact enorm. AI in Search helpt mensen om antwoorden te vinden op specifiekere en complexere vragen. Ook zorgt het ervoor dat je op een nieuwe manier content kan verkennen en creëren op YouTube; waar mensen ook steeds op zoek zijn naar nieuwe mogelijkheden, ontdekkingen en inspiratie.” AI-gedreven transformatie van marketing en creatie Een van de meest opvallende nieuwe tools is Veo, Google’s geavanceerde videogeneratiemodel. Met Veo kunnen marketeers binnen enkele minuten hoogwaardige videocontent creëren, zelfs met specifieke filmtechnieken en visuele effecten. Een voorbeeld hiervan is de video van een “gehaakte leeuw” die speciaal voor Cannes werd gemaakt. Google’s eigen marketingteam heeft de kracht van AI al benut in een recente Pixel 8-campagne. Met behulp van de AI-tool Demand Gen genereerde het team 4.500 verschillende advertentievariaties voor YouTube, Discover en Gmail. Creativiteit in het AI-tijdperk Demo’s tonen de kracht van AI in de praktijk |
|
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.