Greetz lanceert nieuwe AI-tool: maak je eigen stickers

Amsterdam, 7 april 2025 – Als marktleider in de online kaartenwereld zet Greetz opnieuw een stap voorwaarts op het gebied van digitale innovatie met de lancering van een gloednieuwe feature. Vanaf nu kunnen gebruikers namelijk helemaal zelf een sticker maken voor in hun kaart, met behulp van een speciale AI-tool.
Met deze introductie tilt Greetz personalisatie naar een nieuw niveau. Of je nu een sticker wil van een kat met een roze feesthoedje, de favoriete cocktail van je vriendin, of dat je een ander specifiek idee hebt, het platform verwerkt je input en creëert binnen enkele seconden drie op maat gemaakte stickers voor in je kaart.
Greetz is de eerste in de Nederlandse markt die deze technologie beschikbaar stelt voor het grote publiek. Deze primeur speelt in op de behoefte om een kaart nóg unieker en persoonlijker te maken.
Stijgende populariteit van stickers
Uit recent onderzoek van Greetz (Bi-annual Feature Awareness Tracker, 2024) blijkt dat 72% van de Greetz-gebruikers stickers ziet als een van de meest populaire features om hun kaarten mee te personaliseren. Greetz heeft deze behoefte vertaald naar een innovatieve oplossing die gebruikers in staat stelt om unieke, AI-genereerde stickers te creëren die hun kaart nog persoonlijker maken voor de ontvanger.
Zo werkt het: maak je sticker zelf
Het maken van een sticker doe je slechts in een paar stappen
Tijdens het personaliseren van je kaart kun je klikken op ‘Stickers’
Kies voor ‘Sticker maken’
Geef een korte omschrijving van wat voor sticker je wil maken, bijvoorbeeld: ‘een vliegende giraf met ballonnen’
Klik op de blauwe knop met ‘Sticker maken’
Klik op de sticker die je wil kiezen en hij wordt automatisch in je kaart toegevoegd!
Een nieuw tijdperk van creativiteit bij Greetz
Alex Toft, General Manager van Greetz: “We weten dat de bestaande stickers ontzettend populair zijn. Uit onze data van vorig jaar bleek dat 44% van de kaarten een sticker had. Dit heeft ons geïnspireerd om het naar een nieuw niveau te tillen. “Onze klanten kunnen samen met hun persoonlijke AI-assistent stickers maken die niet alleen uniek zijn, maar ook emotionele waarde bevatten.”
Voorop in innovatie
Deze lancering bevestigt de ambitie van Greetz om voorop te lopen in de adoptie van AI binnen de branche. Met deze zelfgemaakte stickers, de bestaande teksthulp en eigen handschrift tool benadrukt Greetz niet alleen de innovatieve kracht van het bedrijf, maar ook de missie om hun klanten de meest persoonlijke kaart te bieden.
De nieuwe feature is vanaf nu beschikbaar in de webversie van Greetz en vanaf mei ook via de Greetz-app.
Over Greetz
Greetz, opgericht in 2004, is uitgegroeid tot hét online platform voor het geven van persoonlijke aandacht. Het bedrijf heeft dit jaar de publieksprijs van de Shopping Awards gewonnen in de categorie ‘kaarten en cadeaus’. Een mooie erkenning voor de inzet van Greetz om het geven van cadeaus echt bijzonder te maken.
Met Greetz geef je meer dan een kaart. Door het toevoegen van de leukste stickers, foto’s en zelfs een eigen video of ingesproken tekst, verras je altijd met een unieke kaart. En met een breed assortiment aan cadeaus, zoals bloemen, chocolade en ballonnen, maak je de verrassing helemaal compleet. Van verjaardag tot beterschap, Greetz heeft een passende verrassing voor elk moment.
https://www.greetz.nl/nl/meer-dan-een-kaart/
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.