Grootschalige marketingcampagne voor nieuwe HBO-serie Vinyl

Amsterdam, 16 februari 2016: Vinyl, de gloednieuwe HBO-serie van Martin Scorsese en Mick Jagger, is sinds 15 februari elke maandag bij HBO te zien. Om de reeks extra onder de aandacht te brengen loopt er deze maand een multimediale marketingcampagne waarbij muziek- en serieliefhebbers herhaaldelijk kennismaken met de langverwachte HBO-productie.
Op TV circuleert er van 12 t/m 28 februari een 30 seconden commercial, inclusief 10 seconden durende tag-on van KPN. Online – waarbij de focus ligt op populaire muziekplatformen en diensten zoals Noisey, Oor en Spotify – is Vinyl ook sterk zichtbaar. Er is native content en er circuleren banners, audiospots, trailers en prerolls. Outdoor hangen er tussen 9 en 16 februari (digitale) abri’s met daarop het campagnebeeld van de serie. Vinyl werd officieel gelanceerd tijdens VINYL: The Premiere Party. Dit grootschalige rode loper evenement vond plaats in De Marktkantine op 11 februari.
Op deze bewuste donderdagavond werd De Marktkantine in Amsterdam omgetoverd tot een jaren 70 club: het gevoel van seks, drugs en rock-‘n-roll. Veel bekende Nederlandse muzikanten, acteurs, artiesten en liefhebbers – waaronder Leo Blokhuis, Tim Akkerman, Go Back to the Zoo, Pip Pellens, Spijkers en Spijkers, Sylvana Simons, Coosje Smid, Géza Weisz en Egbert Jan Weeber – woonden de officiële Nederlandse première bij. Onder leiding van Leo Blokhuis konden alle genodigden – vier dagen voor de officiële release – de 120 minuten durende pilot aflevering bekijken. Later op de avond opende De Marktkantine zijn deuren voor ruim 1.700 muziek- en seriefans die eerder al kaarten bemachtigd hadden via de Facebook-pagina van HBO NL. Het feest brak los tijdens de zinderende afterparty met live optredens van Waylon, Elle Bandita, Ellen ten Damme, Ad Visser, Martin Buitenhuis, Felix Maginn, David achter de Molen en Frank Lammers.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.