Industry Wire

Geplaatst door Maxlead

HBB24 kiest na bureau-oriëntatie voor Maxlead

Oegstgeest, 8 september 2020 – HBB24, een van de grootste webshops op het gebied van beauty in de Benelux, heeft na een uitgebreide bureau-oriëntatie gekozen voor online marketing bureau Maxlead. Het bureau is geen onbekende voor de online retailer, zo ondersteunde Maxlead de afgelopen jaren HBB24 al op het gebied van SEO en content marketing. Als strategisch online marketing partner heeft Maxlead voor HBB24 nu ook de migratie naar een nieuw, internationaal e-commerce platform begeleid. Daarnaast neemt Maxlead de verantwoordelijkheid voor creatie, optimalisatie van digitale marketing kanalen en measurement.

Internationale groeiambitie

Aanleiding voor de heroriëntatie ten aanzien van een online marketing bureau is de vernieuwde digitale marketingstrategie van de nummer één op het gebied van haar- en huidverzorgingsproducten en vitamines in Nederland en België. Onder de naam BeautyPlaza is de onderneming al actief in Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk. De ambitie is hoog om de Europese expansie te versnellen. Dit vraagt om intelligente, creatieve digitale campagnes die nog beter afgestemd zijn op het gedrag van klanten. Dit vraagt om verdere professionalisering van de inzet van alle ‘below the line’- marketingcommunicatie.

Ricardo van Landschoot van HBB24: “Tijdens de pitch viel Maxlead op doordat in hun digitale marketingplan alle investeringen tot op deelgebied niveau waren teruggerekend in omzetgroei. Een allround aanpak met daarin alle facetten van digitale marketing en uitgewerkte voorbeelden van hoe je met automatisering en feed-gebaseerde campagne uitbouw snel resultaat kunt behalen en dat op een wijze waarmee de privacy van de consument honderd procent beschermd is.”

Geautomatiseerde campagnes

Door de feeds intelligent te maken met prijspropositie en voorraadinformatie wil Maxlead geautomatiseerde campagnes creëren met een relevante boodschap voor de klant. Arjan ter Huurne, Director Business development & Innovation Maxlead: “Met onze aanpak zijn de HBB24-campagnes schaalbaar binnen alle landen. Door veel over te laten aan het algoritme kan er sneller geschakeld worden en kan er uiteindelijk op groei gestuurd worden. We hebben inhoudelijk aangetoond hoe we met een aantal stappen flinke conversieverbeteringen kunnen realiseren en hebben een volledige 360-graden aanpak voor ogen. De afgelopen jaren hebben we HBB24 al op diverse vlakken kunnen ondersteunen. We zijn trots dat we deze samenwerking hiermee kunnen intensiveren.”

Over Maxlead

Maxlead, opgericht in 2002, is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een van de grootste online marketing agencies in Nederland. Als

strategisch online marketing partner helpt Maxlead klanten met het genereren van leads en sales, zowel in Nederland als internationaal.

Met ruim 80 consultants wordt er dagelijks vanuit Oegstgeest gewerkt voor klanten als Basic-Fit, Accell Group, Carglass, Vacansoleil,

TomTom en Marktplaats. In 2018 en 2019 werd Maxlead uitgeroepen tot beste online marketingbureau in het Nationaal Onderzoek

Talentontwikkeling. Ook won Maxlead in dezelfde jaren de Internationale Google Summit-awards en staat het bureau al jaren in de

Emerce100 bij de beste Digital Marketing Agencies.

Sinds oktober 2019 is Maxlead onderdeel van Abovo Media. Samen vormen de bedrijven, die hun eigen identiteit en locatie hebben

behouden, een nieuwe (onafhankelijke) bureaugroep die 250 medewerkers telt en media- en consultancybestedingen van 200 miljoen euro beheert. Voor meer informatie: https://www.abovomedia.nl en https://www.maxlead.com/.

Over HBB24
Hair & Body Beauty vindt haar oorsprong 25 jaar geleden in Sluis. In 2011 is in Nederland de basis gelegd voor de webshop zoals we die nu kennen. Door de jaren heen zijn er flink wat landen bijgekomen. HBB24 is dé online webwinkel voor je persoonlijke verzorging. Met een ruim assortiment producten, een professionele klantenservice en snelle levering is HBB24 dé online beauty specialist.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht