Industry Wire

Geplaatst door HelloFresh

HelloFresh als eerste maaltijdboxleverancier benoemd tot ‘Great Place To Work’

Amsterdam, 5 november 2020 — HelloFresh, ‘s werelds grootste leverancier van maaltijdboxen, is gecertificeerd tot ‘Great Place To Work Certified’. Great Place To Work Nederland onderzoekt de mate van vertrouwen, trots en plezier binnen organisaties. Op basis van de resultaten van het medewerkersonderzoek heeft HelloFresh voldaan aan de criteria voor goed werkgeverschap. Het bedrijf mag een jaar lang de titel ‘Great Place To Work Certified’ dragen.

Pauwel Wiertsema, CEO van HelloFresh Benelux, over de certificering: “Wij zijn heel trots dat wij als enige maaltijdboxleverancier tot de Best Workplaces van Nederland behoren. De beste omgeving bieden voor onze mensen zodat zij zowel aan onze missie bij kunnen dragen als zichzelf kunnen ontwikkelen, is een prioriteit geweest sinds we zijn gestart als bedrijf. Het is fantastisch dat we hiervoor nu de erkenning krijgen.”

Rosanne Houdijk, Head of People bij HelloFresh Benelux voegt toe: “Naast dat onze klant centraal staat in het bedrijf, zijn onze werknemers net zo belangrijk. Tijdens de lockdown periode hebben wij er hard aan gewerkt om onze medewerkers te ondersteunen, bijvoorbeeld door een nieuwsbrief te lanceren met tips en tricks voor thuiswerken, door webinars te organiseren om het werken vanuit thuis draagzamer te maken en door virtuele koffiemomenten, bootcamps, bijpraatmomenten en borrels te organiseren. Het is een compliment dat onze medewerkers dit soort activiteiten waarderen en mede daardoor HelloFresh hebben beoordeeld als een Great Place To Work.”

De medewerkers van HelloFresh omschrijven de cultuur als hecht, gezellig en dynamisch. Een organisatie waar successen worden gevierd en mensen de kans en mogelijkheid krijgen om zich te ontwikkelen. HelloFresh hecht veel waarde aan haar medewerkers en dat is te zien in alle activiteiten binnen het bedrijf. Niet alleen sportactiviteiten, feestjes en etentjes worden georganiseerd voor alle medewerkers, maar ook een HelloYou dag eens per jaar om de werknemers in de watten te leggen.

René Brouwers, directeur van Great Place To Work Nederland: “Goed werkgeverschap is de weg naar organisatiesucces – dat is de overtuiging van Great Place To Work Nederland. Organisaties die een cultuur van vertrouwen, trots en plezier hebben, presteren beter. Hier als organisatie in uitblinken is een prestatie. Een prestatie om trots op te zijn en een prestatie die aandacht verdient.” Brouwers over het onderzoek: “Wij vragen de mening van medewerkers op vijf waarden: geloofwaardigheid, respect, eerlijkheid, trots en kameraadschap. Die waarden zijn gekoppeld aan prestaties. Deze aanpak hanteren wij wereldwijd in 60 landen bij jaarlijks ruim 7.000 organisaties.”

Voor meer informatie over HelloFresh kunt u terecht op www.hellofresh.nl en de werkgeverspagina.

Over Great Place to Work
Al 35 jaar helpt Great Place To Work organisaties met het vergroten van vertrouwen op werkvloer: het meest fundamentele element van een succesvolle organisatie. Het onderzoek van Great Place To Work geeft inzicht in de beleving van medewerkers, de manier van samenwerken en het leiderschap binnen een organisatie. Great Place To Work geeft op basis hiervan verbeterpunten voor een sterke organisatiecultuur en begeleidt in de opvolging hiervan. De internationale organisatie werkt met bedrijven, non-profitorganisaties en overheidsinstanties in 60 landen op alle continenten.

Via erkenning van goed werkgeverschap streeft Great Place To Work Nederland ernaar om organisaties te stimuleren hun mensen op de eerste plek te zetten en daarmee om nog meer mensen de kans te geven om te kunnen werken bij een geweldige werkgever.

Over HelloFresh
HelloFresh is als marktleider wereldwijd actief in de VS, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Nederland, België, Luxemburg, Australië, Oostenrijk, Zwitserland, Canada, Nieuw-Zeeland, Zweden en Frankrijk. In Q2 2020 leverde HelloFresh over 149 miljoen maaltijden en aan 4,18 miljoen actieve klanten. HelloFresh werd in november 2011 opgericht in Berlijn en kreeg in november 2017 een notering op de Frankfurt Effectenbeurs. HelloFresh heeft kantoren in New York, Berlijn, Londen, Amsterdam, Sydney, Toronto, Auckland, Parijs en Kopenhagen.

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht