Industry Wire

Geplaatst door Hertog Jan

Hertog Jan introduceert exclusief bierabonnement ‘De Proeftuin’

Met grote trots lanceert Hertog Jan ‘De Proeftuin’, een uniek bierabonnement voor speciaalbierliefhebbers. De brouwers van Hertog Jan experimenteren regelmatig met nieuwe recepten waarvan een groot deel nooit wordt uitgebracht. Met dit nieuwe concept krijgen abonnees de kans om gelimiteerde speciaalbieren te proeven die nergens anders verkrijgbaar zijn. De dienst is een bijzondere lancering voor Hertog Jan. De Limburgse brouwer is één van de eerste speciaalbier brouwerijen van Nederland. Met het speciaalbier abonnement nu ook één van de eersten die rechtstreeks vanuit de brouwerij deze service aanbieden.

Leden van De Proeftuin ontvangen vier keer per jaar drie kruiken van 50cl met nog nooit eerder verschenen speciaalbieren, brouw- en smaaknotities van de brouwers en een uniek kijkje in de ketel. Ook is het als abonnee mogelijk om persoonlijke feedback op de speciaalbieren te geven.

Adriaan Bos, marketingmanager van Hertog Jan: ‘Als Hertog Jan zijn we altijd op zoek naar hoe we bierliefhebbers nog beter kunnen bedienen. Samen met de brouwers kwamen we op het idee van De Proeftuin. Een reeks exclusieve bieren rechtstreeks vanuit Arcen in abonnementsvorm. Op deze manier kunnen we nog directer en impactvoller de connectie met onze bierliefhebbers maken. We bieden ze een direct kijkje in de ketel, maar we vragen ook om feedback. We zien veel vraag naar nieuwe abonnementsvormen en we vinden dat we met Hertog Jan perfect aan die behoefte kunnen voldoen.’

Abonnementsdienst met exclusieve speciaalbieren direct van de brouwer
Volgens budgetinstituut Nibud hebben Nederlanders tussen de vijf en vijftien abonnementen (2019). De totale markt voor productabonnementen groeit in het komende jaar naar verwachting van 1,4 miljard naar 2,4 miljard euro. Nederlanders zijn het meest geïnteresseerd in een (online) abonnement op dranken en voeding. Blijkt uit Product Abonnementen, een onderzoek van Multiscope naar abonnementen op fysieke producten onder bijna 3.500 Nederlanders. Ook de populariteit van speciaalbier stijgt al 10 jaar op rij, blijkt uit onderzoek van Nederlandse brouwers. Zowel in de supermarkt als horeca bestellen steeds meer mensen speciaalbier. Bij Hertog Jan is de interesse in speciaalbieren gestaag meegegroeid. Met De Proeftuin krijgen bierliefhebbers onder andere toegang tot unieke speciaalbieren. Daarnaast verkent Hertog Jan ook twee andere bier abonnementsservices die volgend jaar verkrijgbaar zijn en speelt hiermee in op de populariteit van Grand Prestige en de seizoensbieren.

Verkrijgbaarheid
De Proeftuin is een exclusief lidmaatschap waar in eerste instantie slechts 10.000 van beschikbaar zijn. Abonnees ontvangen elk kwartaal drie kruiken van 50cl met speciaalbier om te proberen. Daarnaast krijgen zij berichten van de brouwers, een uniek kijkje achter de schermen en een ledenpas met de mogelijkheid om persoonlijke feedback op de speciaalbieren te geven. Dit exclusieve karakter van het abonnement maakt De Proeftuin tot een club waar je als Hertog Jan liefhebber bij wilt horen. Ook is het mogelijk om De Proeftuin cadeau te doen en iemand een jaar lang te verrassen met de nieuwste innovaties van de brouwers.

Het exclusieve abonnement is alleen verkrijgbaar via de online brouwerijwinkel. De prijs van het abonnement is €130,- per jaar of €35,- per kwartaal, inclusief verzending.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht